بازاریابی فروش نخ پنبه پارچه ای در تهران

نخ پنبه نخی است که از الیاف طبیعی پنبه بدست می آید و به جهت اینکه ویژگی های منحصر به فردی دارد اکثرا در تولید پوشاک مورد استفاده قرار می گیرد. پارچه ی نخ پنبه رطوبت را جذب خود می کند و پوشش بسیار راحتی دارد و پوشاکی که از این نوع پارچه تولید می شوند در تابستان بدن را خنک و در زمستان گرم نگه می دارند. 

بازاریابی فروش نخ پنبه پارچه ای در تهران

عملیات های اصلی که الیاف را به نخ تبدیل می کند ‏

عملیات های اصلی که الیاف را به نخ تبدیل می کند	‏به عملیاتی که باعث تبدیل شدن الیاف به نخ می شود ریسندگی گفته می گویند. انسان ها از هزاران سال پیش دریافتند که وقتی دسته ای از الیاف را کشش دهند و به صورت موازی نگه دارند و آن ها را تاب دهند به دلیل اصطکاکی که بین الیاف به وجود می آید به یکدیگر پیچیده شده و باعث به وجود آمدن رشته ای مقاوم تر به نام نخ می شوند. در سال های ابتدایی کشف این موضوع توسط دوک چوبی این عملیات را انجام می دادند و الیاف بسیاری را به نخ تبدیل می کردند که استفاده از دوک به علت به کارگیری دو دست انسان کار بسیار دشواری بود.

در قرن 16 با اختراع چرخ ریسندگی دو دست کارگر آزاد بود و تسلط بیشتری بر این کار داشت به عبارتی این عملیات کمی راحت تر انجام می شد اما در قرن 18 ماشین ریسندگی اختراع شد و به طور کلی این عملیات را دگرگون کرد، اختراع این ماشین ها باعث شد که با افزایش سرعت تولید قیمت ها کاهش یابد و در نتیجه مرغوبیت تولیدات هم افزایش یابد. البته نکته قابل توجه این است که ماشین های ریسندگی که برای هر نخ به کار می روند با یکدیگر متفاوتند به طور مثال ماشین هایی که برای تولید نخ پنبه مورد استفاده قرار می گیرند قادر به تولید پارچه های پشمی یا کتان نیستند و هر ماشین بافندگی مختص بافت یک نوع نخ می باشد.

نمره گذاري نخ به طور متدوال به چند صورت انجام مي گيرد؟

نمره نخ بستگی به ضخامت نخ دارد و ظرافت عددی نخ را نمایش می دهد در گذشته های دور برای اینکه نخ شبیه سیم است برای تعیین نمره نخ از ریزسنج استفاده می کردند اما استفاده از این وسیله مشکلات زیادی همراه داشت به عنوان مثال برای این کار قطر نخ را نیاز داشتند و امکان پذیر نبود این امر باعث می شد در محاسبات اشتباهات زیادی پیش آید. بنابراین امروزه برای این کار از جرم و طول نخ استفاده می کنند و با استفاده از آن ها نمره نخ را تعیین می کنند در واقع نمره نخ بدست آمده در این روش درصد خطای پایین تری دارد.

امروزه برای نمره گذاري نخ از دو روش زیر استفاده می شود:

  1. روش مستقیم: در این روش وزن نخ را تقسیم بر طول نخ می کنیم، از این روش برای اندازه گیری نخ های الیاف مصنوعی و ابریشم استفاده می شود. واحد های اندازه گیری به کار رفته در این روش عبارتند از: دنیر، تکس، دسی تکس، میلی تکس و کیلو تکس. 
  2. روش غیر مستقیم: در این روش نمره گذاری طول نخ را تقسیم بر جرم نخ می کنیم، در واقع شماره بدست آمده در این روش بر عکس روش مستقیم می باشد. لازم به ذکر است که از این روش برای نمره گذاری نخ های کتان، پشم و پنبه استفاده می شود. در این روش واحد اندازه گیری نمره نخ انگلیسی و متریک می باشد.

    

انواع نخ پنبه از نظر تراکم

انواع نخ پنبه از نظر تراکم	از عوامل کیفی نخ پنبه طول، رنگ و ظرافت آن می باشد. نخ پنبه تراکم مختلفی دارد که این عامل به طول، قطر و جرم نخ بستگی دارد به طور مثال وقتی چند نخ در طول مساوی داریم آن نخی که دارای قطر و جرم بیشتر است تراکم بیشتری نیز دارد. ولی به طور معمول نخ های پنبه بین 1، 5 و 7 سانتی متر طول و بین 7، 15 میکرون قطر دارند. هر چه قدر طول الیاف پنبه بلندتر و بیشتر باشد و قطر آن نازک تر باشد در نتیجه الیاف بهتر و مرغوب تری داریم. در واقع تراکم نخ پنبه به قطر و طول آن نخ بستگی دارد که این دو عامل باعث نازک بودن و یا ضخیم بودن آن نخ می شود.

به طور کلی طول الیاف نخ پنبه معمولا به 5 دسته تقسیم می شود: الیاف کوتاه، الیاف متوسط، الیاف بلند متوسط، الیاف بلند و الیاف بسیار بلند. قطر الیاف نخ پنبه نیز به 5 دسته تقسیم می شوند که به صورت تار ظریف، تار خیلی ظریف، تار متوسط، تار خشن و تار خیلی خشن می باشند. بنابراین می توان گفت که الیاف ظریف وزن کمتری دارند بنابراین ظرافت با وزن الیاف رابطه مستقیمی دارد و هر چه وزن نخ نسبت به طول و قطر آن بیشتر باشد یعنی آن نخ دارای تراکم بیشتری است و بالعکس. خریداران و تولیدکنندگانی که از نخ پنبه در تولیدات خود استفاده می کنند بسته به نوع تولید خود بهترین تراکمی که به آن نیاز دارند را تهیه و از آن ها بهره می گیرند در نتیجه انتخاب تراکم نخ نسبت به مصرف امری کاملاٌ اختیاری است.

داد و ستد نخ پنبه در کشور

داد و ستد نخ پنبه در کشور توسط  کارخانه هایی که این محصول را تولید می کنند به صورت عمده و ارزان انجام می شود. نخ پنبه در مصارفی مانند لباس نوزادان، کالای خواب، حوله و… مورد استفاده قرار می گیرد بنابراین اکثر تولیدکنندگان پوشاک و… به صورت عمده این نخ ها را تهیه می کنند و در تولیدات خود از این نخ ها به کار می گیرند تا علاوه بر به صرف بودن آن از نظر هزینه، محصولی مرغوب تر و با کیفیت بیشتر به دست مشتریان خود برسانند. 

نخ پنبه پارچه ای به دلیل کیفیت و ویژگی هایی که دارد در صنایع مختلفی مورد استفاده قرار می گیرد. کارخانه های تولید کننده نخ پنبه در تهران توانسته اند با فروش بی واسطه و مستقیم این محصول را به فروش برسانند به طور کلی این کارخانه ها از طریق فروش اینترنتی و غیر حضوری محدودیت زمانی و مکانی را برای مشتریان خود به حداقل رسانده اند و هزینه های جانبی که ممکن است برای خود و خریدار به وجود آید را حذف کرده اند بنابراین آن ها با فروش به صورت عمده و قیمت مناسب هم در تهران و هم در شهرستان ها توانسته اند فروش بالایی را به خود اختصاص دهند. 

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما