بازار بزرگ نخ پنبه ای در اصفهان

نخ پنبه یکی از بهترین نخ هایی است که در زندگی روزمره ما کاربرد زیادی دارد و از آن استفاده های زیادی می شود. نخ پنبه ای اصفهان از نظر کیفیت و قیمت دارای محبوبیت خاصی در بین مردم ایران است. 

بازار بزرگ نخ پنبه ای در اصفهان جزوه بزرگترین بازار نخ در کشور است که خریداران زیادی در داخل و خارج از کشور آن را خریداری می کنند و مورد استفاده قرار می دهند.

بازار بزرگ نخ پنبه ای در اصفهان

چگونگی به عمل آوردن نخ پنبه

چگونگی به عمل آوردن نخ پنبه	نخ پنبه کاربرد های بسیاری دارد و به روش های مختلفی تولید می شود. از چگونگی به عمل آوردن نخ پنبه می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • در مرحله اول برای تهیه نخ پنبه پشم گوسفند را به طور تمیزو شسته شده در می آوریم و بعد از شستن کامل در برابر آفتاب می گذاریم تا کاملا خشک شود ( یا به روش سنتی که در برابر آفتاب پهن می کنیم و یا به روش صنعتی ) و بعد از این که به طور کامل خشک شد و برای مرحله بعدی آماده می کنیم. 
  • در مرحله بعدی از پشمی استفاده می کنیم که کیفیت بالاتری را داشته باشد و پشمی که کیفیت آن پایین تر است را جدا می کنیم و برای موارد دیگر به کار می بریم زیرا برای ایجاد پنبه نخ باید استحکام و مقاومت آن بالا باشد که بتوانیم این پنبه را با جنس مرغوب تولید کنیم و به بازار عرضه کنیم. 
  • بعد از این که پشم ها را جدا کردیم به مرحله شانه زنی می فرستیم تا خاک و مواد اضافی آن جدا شود و الیاف های کوتاه نیز درست شود. 
  • در مرحله بعد که الیاف ها را به اندازه ای باریک می کنیم که  تبدیل به نخ می شود و به نخ هایی در اندازه های دلخواه می رسانند و به حالت فر در می آوریم و سپس در اندازه های متفاوت برش می دهیم و بسته بندی می کنیم و آماده ارسال می نماییم.  

جهت تولید و عملکرد نخ پنبه بستگی به یک سری شرایط دارد که از جمله این شرایط عبارتند از:

۱. شرکت تولید کننده نخ پنبه

۲. نوسانات ارزی آن 

۳. عمده یا خرده خریدن نخ 

۴. میزان معروف بودن برند تولید کننده که بر روی مراحل تهیه و تولید نخ تاثیر بسیاری می گذارد.  هم چنین افرادی که این محصول را به صورت عمده یا خرده به فروش می رسانند نیز بستگی دارد.

تفاوت نخ پنبه پلی استر با نخ پنبه کش

پنبه پلی استر با نخ پنبه روکش تفاوت های بسیاری دارد که به چند مورد از این تفاوت ها در قسمت زیر اشاره می شود و عبارتند از: 

  •  یکی از این تفاوت ها در مقاومت و دوام می باشد که در نخ پلی استر مقاومت و همچنین دوام آن خیلی بیشتر از نخ پنبه کش است. 
  • میزان ساییدگی و فرسایش در نخ پلی استر نسبت به نخ پنبه کش کمتر است‌ و نخ پنبه کش زودتر آسیب می بیند. 
  • نخ پلی استر نسبت به نخ کش میزان چین و چروکش کمتر است. 
  • نخ پنبه کش نسبت به نخ پلی استر میزان کم تری آب جذب می کند و در نتیجه میزان عایق بندی در نخ پلی استر بهتر است. 
  • میزان لطافت و نرمی در نخ کش بیشتر از نخ پلی استر است. 

تاثیرات عوامل محیطی برروی نخ

تاثیرات عوامل محیطی برروی نخ	عوامل محیطی  برروی نخ تاثیر گذار است می تواند عوامل متعددی را شامل شود ولی مهم ترین عامل عبارتند از:

  • حرارت یا گرما و همچنین سرما نیز می تواند بر روی نخ تاثیر بگذارد ولی بیشتر گرما بر روی نخ تاثیر گذاری بیشتری دارد.
  • فرآیندهای ریسندگی نیز بر روی نخ تاثیر می گذارد.
  • جذب نامنظم رنگ در نخ یکی از عواملی است که بر روی نخ می تواند تاثیر گذار باشد. 
  • موادی که برای تولید نخ استفاده می شود مهم است زیرا بر روی ضخامت و مقاومت نخ تاثیر دارد. 
  • نور خورشید نیز از عواملی دیگری است که بر روند نخ اثر می گذارد. 

مراحل صادرات نخ پنبه به خارج از کشور

نخ پنبه به دلیل کیفیت عالی و جنس خوب و همچنین قیمت مناسب، افراد زیادی را داخل و خارج از کشور به خود علاقمند کرده است و این افراد تمایل زیادی به خریدن این نخ دارند و آن را مورد استفاده قرار می دهند. 

مراحل صادرات نخ پنبه به خارج از کشور به صورت برنامه ریزی شده انجام می گیرد و به این ترتیب که کسی که تمایل به خرید آن در خارج از کشور دارد قبل از خرید در مورد محصول مورد نظر تحقیق کاملی در مورد نوع برند نخ، جنس، کیفیت و مقایسه قیمت ها با برندهای دیگر را مد نظر قرار دهد و بعد از مطمئن شدن از محصول خود آن را انتخاب کنند و سپس از طریق وب سایت های معتبر و نمایندگی ها سفارش داده و محصول خود را خریداری نمایند. 

اگر که شما قصد صادر کردن نخ پنبه به صورت عمده دارید باید دانش و اطلاعات زیادی درباره ی این محصول داشته باشید و باید بدانید که افراد زیادی این محصول را به صورت فله ای به سایر کشور ها صادر می کنند و شما هنگام صادر کردن این محصول به سایر کشور های دیگر باید یک نکته ی طلایی را مورد توجه قرار دهید.

 بنابراین نکته مهم این است که محصولات خود را به صورت عمده به کشورهایی صادر کنید که دارای نوسانات ارزی پایین بوده تا شما بتوانید کسب سود زیادی را داشته باشید و از طرف دیگر بسیاری از فروشگاه ها محصولات خود را به صورت فله ای ارزان قیمت به فروش می رسانند و هدف آن ها کسب سود در دراز مدت جذب مشتری در طول روند فروش خود می باشند

بنابراین به دلایل مختلفی از طرفی بیشتر مردم به دنبال خرید محصولات ارزان قیمت هستند محصولات ارزان را خریداری می کنند و این شرکت ها سود بیشتری به دست می آورند و می توانند رفته رفته بر روند اعتبار خود نیز بیفزایند.

کیفیت بسیار خوب این محصول و قیمت ارزان این کالا باعث شده است که خریداران آن نیز افزایش دو چندانی پیدا کنند و این مساله نیز باعث تولید بیشتر و همچنین افزایش مراکز معتبر و فروشگاه های خرید و فروش نخ شده است و موجب این گردیده است که افراد زیادی در این زمینه مشغول به فعالیت شوند و زمینه اشتغال برای آنان فراهم گردد و هم این که بر روند اقتصادی جامعه بسیار تاثیر گذار باشد. 

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما