بازار فروش نخ پلی استر عمده در ایران

الیاف به دو دسته الیاف مصنوعی و الیاف طبیعی دسته بندی می شوند. امروزه بیشترین سهم از تولید الیاف مصنوعی به نخ پلی استر اختصاص دارد. نخ پلی استر به صورت صنعتی و توسط دستگاه های مخصوص در کارخانجات تولید نخ به وجود می آید. نخ پلی استر می تواند جایگزین مناسبی برای الیاف طبیعی باشد. نخ های پلی استر، از ترکیب مواد مختلف و در مجاورت کاتالیست هایی که سرعت واکنش را بالا می برد، پدید می آید. فروش نخ پلی استر عمده توسط کارخانجات و تولیدی ها با توجه به ویژگی های منحصر به فرد آن صورت می گیرد. 

بازار فروش نخ پلی استر عمده در ایران

مشخصات نخ پلی استر اینتر مینگل

مشخصات نخ پلی استر اینتر مینگل	درکل نخ های پلی استر با توجه به کاربرد و مصارفی که دارند، شامل انواع مختلفی می باشد که آن ها راشرح می دهیم. نخ های پلی استر با در نظر گرفتن خواص فوق العاده و منحصر به فرد در صنایع مختلف به خصوص تولید فرش های ماشینی، جایگاه ویژه ای به خود اختصاص داده است. بسیاری از تولید کنندگان نخ سعی برآن دارند که با استفاده از ماشین آلات پیشرفته و تکنولوژی های روز، نیازهای داخلی را در وهله اول برطرف نمایند. 

انواع نخ پلی استر عبارت اند از :نخ های poy که از ذوب شدن ماده اولیه به وجود می آید. نخ های fdy که از کشیده شدن نخ های poy حاصل می شود. نوع دیگر نخ، نخ dty است که به نام های استرج یا تکسچره نیز معروف می باشد. نخ های aty که به آن ایر تکسچره نیز می گویند، در اثر فشار هوا کوبیده و به وجود می آیند. نخ اینتر مینگل نوعی دیگر از نخ پلی استر است، که از نخ dty به وجود می آید. به این شکل که در فاصله های معینی، نخ ها به هم گره می خورند. هرکدام از نخ های کاربرد های گوناگونی دارند که در صنایع مختلف از جمله فرش، پوشاک و غیره از آن ها استفاده می شود. 

موارد استفاده نخ پلی استر در صنایع

نخ پلی استر در دسته‌بندی الیاف جز الیاف مصنوعی بوده و به روش طبیعی تولید نمی شود. اساس تولید آن، استفاده از مواد مصنوعی و شیمیایی است. با انجام واکنش های مختلف و فرآیندی، بر روی مواد شیمیایی، این الیاف تشکیل شده و باعث به وجود آوردن کاربردهای متنوعی در صنایع گوناگون شده است. کاربرد های نخ پلی استر در صنایع، از اهمیت زیادی برخوردار است که به آن اشاره می کنیم. 

نخ پلی استر در ساخت و تولید انواع موکت و فرش به طور گسترده مورد استفاده قرار می گیرد. از آنجا که امروزه عایق های حرارتی و رطوبتی به طور وسیعی در فضای خانه و مکان های مختلف مورد استفاده قرار می گیرند، در تهیه این عایق ها کاربرد دارند. در ساخت نوعی صفحات که در صنایع عمرانی استفاده می شود، به عنوان ماده اولیه نقش بسزایی دارد. زیرا موجب بالا بردن مقاومت و قدرت کشش خاک می شود. در جهت درست کردن پارچه و رو مبلی و همچنین لحاف و تشک به وفور استفاده می شود. در تهیه کف پوش و محافظ کف ماشین از پلی استر استفاده می شود، زیرا از لحاظ اقتصادی بسیار مقرون بصرفه می باشد. در کارخانه عروسک سازی، کاربرد فراوان دارد زیرا برای بافت قسمت های مختلف عروسک از این الیاف استفاده می شود. در تهیه اسکاچ و همچنین لباس نخ پلی استر به کار برده می شود. بنابراین در صنعت و نیازهای خانگی نقش ویژه ای دارد.

مشخصان نخ های پلی استر با ویژگی های خاص و منحصر به فرد آن باعث شده است، در تولید محصولات مختلف از آن استفاده می شود. این نخ ها انعطاف و نرمی بالایی دارند و دارای دوام زیادی هستند که به آسانی دچار تخریب و آسیب نمی شوند. قابلیت شست و شو دارند و در برابر شوینده های مجاز مقاومت بالایی دارند. چون این نخ ها به صورت مصنوعی و با مواد مختلف در کارخانجات تولید نخ ساخته می شوند، از لحاظ بهداشتی در سطح بالایی قرار دارند و هیچ ضرری برای انسان ندارند. اگر ماده ای به روی آن ریخته شود، بو نمی گیرد و به راحتی می توان محل کثیف شده را تمیز کرد. 

میزان درصد جذب نخ پلی استر

میزان درصد جذب نخ پلی استر	درکل الیاف مصنوعی، رطوبت را جذب نمی کنند. بنابراین اشخاص وقتی از پوشاک تولید شده از الیاف مصنوعی استفاده می کنند، احساس راحتی نمی کنند. بنابراین بهتر است در ساخت محصولات از مخلوط الیاف مصنوعی و طبیعی مثل الیاف پنبه و نخ پلی استر استفاده شود.

پارچه ای که جذب رطوبت زیادی دارد و الیاف طبیعی در آن به کار برده شده است، زیر دست نرم تری دارد و لختی بیشتری از خود نشان می دهد. تمام خصوصیات الیاف، از جمله فیزیکی و مکانیکی  بر اساس رطوبت است. آنچه که مهم است اینکه شرایط رطوبتی  نخ از ابتدا تا دوخت نهایی ثابت باشد. زیرا با تغییر شرایط رطوبتی، عملکرد محصول دچار آسیب خواهد شد و عمر آن به مراتب کمتر خواهد بود. از جمله ویژگی هایی که اهمیت دارد و باید به آن توجه داشت، این است که شرایط محیط با الیاف استفاده شده سازگاری داشته باشد. الیافی که جاذب رطوبت هستند و اگر در یک محصول به کار برده شوند، آثار آن شامل جمع شدگی، کلفتی و نفوذ پذیری در تولید نهایی آشکار است. الیاف مصنوعی مانند پلی استر که به آب حساس نیستند، با رسیدن رطوبت به آن تفاوت چندانی در استحکام و مقاومت ایجاد نمی شود. نوع الیاف استفاده شده مهم ترین فاکتور در انتقال رطوبت است ، زیرا بخار آب از طریق همین الیاف جذب و دفع می شود. نخ های پلی استر جذب کننده رطوبت نیستند و در نتیجه افرادی که از تولیدات به کار رفته از این نخ ها استفاده می کنند، به مراتب راحتی کمتری را احساس می کنند. هر چه ضخامت و حجم استفاده شده از الیاف بیشتر باشد، پایداری و دوام محصول در مقابل رطوبت زیاد می شود. بنابراین حجم و ضخامت در جهت درصد جذب نخ ، فاکتورهای مهم هستند که باید به آن توجه ویژه داشت. 

بزرگترین مرجع خرید و فروش نخ پلی استر

امروزه مراجع زیادی در خرید و فروش نخ پلی استر فعالیت می کنند. این مراجع سعی دارند نخ پلی استر را با مناسب ترین قیمت در بازار های داخلی و خارجی عرضه کنند. آنچه که از اهمیت زیادی برخوردار است، کیفیت نخ های تولید شده است. در این زمینه می توان از افراد باتجربه و مشاوران کمک گرفت. بنابراین خریداران می توانند با اطلاع کافی از قیمت و کیفیت آن، اقدام به خرید و استفاده در بخش های تولیدی کنند. 

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما