بازرگانی نخ پنبه چینی

نخ پنبه یکی از پرکاربردترین نخ هایی ست که در جهان از آن برای تولید بسیاری از پارچه ها استفاده می کنند و این نخ نقش مهمی در صنعت منسوجات ایفا می نماید؛ چین بزرگترین تولید کننده نخ پنبه در جهان است و این محصول را از طریق مراکز فروش خود در دسترس تمامی مردم در دیگر نقاط دنیا قرار می دهد؛ سایت اینترنتی ما نیز یکی از معتبرترین مراکز بازرگانی نخ پنبه چینی در ایران است و مرغوب ترین نوع آن را برای صنایع پارچه بافی کشورمان فراهم نموده است.

بازرگانی نخ پنبه چینی

بررسی اجمالی نخ پنبه چینی

بررسی اجمالی نخ پنبه چینی	نخ پنبه چینی همانگونه که از نام آن پیداست از گیاهی به نام پنبه تولید می شود؛ برای این کار الیاف پنبه را به خوبی تمیز کرده و هرگونه ماده اضافی را از آن پاک می کنند و سپس در کارخانجات مخصوص الیاف پنبه را به صورت رشته رشته در می آورند و سپس آن ها را نازک کرده و در قرقره های مخصوص پیچیده و آماده بهره برداری می نمایند.
امروزه شاهد این موضوع هستیم که نخ های به دست آمده از پنبه، پرکاربردترین الیاف هایی هستند که از آن ها برای تولید انواع پارچه های پنبه ای استفاده می کنند.
البته در برخی از کارخانجات الیاف طبیعی پنبه را با سایر الیاف گیاهی و مصنوعی دیگر مخلوط کرده و محصول جدید به وجود می آورند که از نظر مقاومت و استحکام در درجه بسیار بالایی قرار دارند.

نقاط ضعف نخ پنبه چینی

نخ چینی با وجود این که دارای محاسن فوق العاده ای است و ساختار اصلی بسیاری از پارچه ها و لباس ها را تشکیل می دهد، اما نمی توان از نقاط ضعف نخ چینی چشم پوشی کرد و آن را نادیده گرفت.
به عنوان مثال این نخ در برابر ساییدگی از مقاومت کمی برخوردار است و پارچه هایی که توسط آن تولید شده اند به مرور زمان کیفیت خود را از دست داده و تار و پود آن ها از هم گسسته می شود؛ همچنین این نخ از قابلیت کششی نیز برخوردار نمی باشد، به همین سبب پارچه های نخی بیش از دیگر پارچه ها در معرض پارگی و از هم گسیختن قرار دارند؛ همچنین برخی از لباس هایی که با این نخ تولید شده اند، با قرار گرفتن داخل آب سایز اولیه خود را از دست داده و به اصطلاح آب می روند و این موضوع نیز یکی دیگر از نقاط ضعف پنبه چینی می باشد.
اما با وجود ضعف های ذکر شده، این نخ ها از مزایا و ویژگی های مثبت فراوانی نیز برخوردار می باشند؛ این نخ ها بسیار لطیف بوده و جنس نرم و راحتی دارند و بهترین انتخاب برای دوخت لباس های کودکان، لباس های زیر و … می باشند.
در واقع می توان گفت هوا به راحتی می تواند از الیاف نخ های پنبه ای عبور کرده و احساس خنکی بی نظیری را به وجود آورد و به همین سبب بسیاری از لباس های بهاره و تابستانی را با استفاده از پارچه هایی می دوزند که از الیاف نخ های پنبه چینی ساخته شده اند.

ویژگی رقابتی نخ پنبه ای چینی نسبت به سایر نخ ها

ویژگی رقابتی نخ پنبه ای چینی نسبت به سایر نخ ها	با وجود این که پنبه گیاه بومی مناطق گرمسیری و نیمه گرمسیری دنیاست، اما کشور چین به سبب این که سال هاست در این زمینه به فعالیت مشغول می باشد و از جدیدترین تکنولوژی روز دنیا برای تولید این نخ ها استفاده می کند، به عنوان بزرگ ترین تولید کننده نخ پنبه در جهان مطرح شده است و محصولات آن در بسیاری از کشورهای جهان از جمله ایران برای تولید انواع پارچه ها کاربرد فراوانی دارد.
یکی از مهم ترین ویژگی های رقابتی نخ پنبه ای چینی نسبت به سایر نخ ها این است که به سبب تولید انبوه آن در کارخانجات بزرگ کشور چین، قسمت بزرگی از بازار بزرگ فروش نخ در دنیا را تحت الشعاع قرار داده و در اختیار خود قرار گرفته است.
همچنین قیمت بسیار ارزان و مناسب نخ پنبه چینی موجب پرفروش شدن این نخ نسبت به سایر محصولات مشابه در سراسر جهان شده است و بازار تولید انواع پارچه های نخی تحت تأثیر این محصول قرار واقع شده است.

نقش صنعت ریسندگی نخ پنبه ای ایران در جهان

با وجود تمامی موارد ذکر شده در مورد نخ های پنبه چینی، اما باید به این موضوع نیز اشاره کنیم که کشورمان ایران نیز نقش مهمی در زمینه صنعت ریسندگی نخ پنبه ای در جهان ایفا می کند و بسیاری از صنایع تولید پارچه در ایران و سایر کشورهای جهان ترجیح می دهند از نخ پنبه ای ایرانی به عنوان مواد اولیه بسیاری از پارچه های خود بهره گرفته و از تمامی ویژگی های منحصر به فرد آن برخوردار شوند.
در این قسمت به برخی از مهم ترین خصوصیات نخ پنبه ای ایرانی اشاره می کنیم:

  • لباس هایی که با استفاده از این نخ تولید شده اند، از توانایی جذب رطوبت بسیار خوبی برخوردار می باشند و همین امر موجب شده است که تعداد بسیار زیادی از لباس هایی که به صورت مستقیم با پوست انسان تماس دارند، با استفاده از نخ پنبه ایرانی تولید شوند.
  • این نخ به علت این که در کارخانجات کشورمان تولید شده است، به صورت گسترده در تمامی نمایندگی ها و مراکز فروش ارائه می شود و دسترسی به آن بسیار آسان است.
  • از نخ پنبه ای ایران می توان برای تولید بسیاری از لوازم بهداشتی مانند دستمال کاغذی، لباس های یکبار مصرف بیمارستانی، حوله و کالای خواب استفاده کرد.
  • نخ به دست آمده از گیاه پنبه بسیار نرم و لطیف بوده و در عین حال سبک می باشد و بهترین انتخاب برای لباس های نوزادان و کودکان است.
  • تحقیقات نشان دهنده این است که این نخ هیچ گونه آلرژی و حساسیتی برای پوست انسان به وجود نمی آورد و به سبب گیاهی بودن الیاف آن، سازگاری فوق العاده ای با پوست بدن انسان دارد.

در نهایت باید به این موضوع اشاره کنیم که لباس هایی که با استفاده از الیاف نخ پنبه ای تولید شده اند برای سلامتی انسان بسیار مفید و موثر هستند و بسیاری از پزشکان پوست همواره تاکید می کنند که برای جلوگیری از دچار شدن به بیماری های قارچی و سایر عفونت های پوستی سعی کنید از لباس هایی استفاده کنید که الیاف آن ها تماماً نخی می باشد و می تواند به خوبی رطوبت را جذب خود نموده و به عبور هر چه بهتر جریان هوا از میان ساختار آن کمک کرده و سلامتی را با خود به ارمغان آورد.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما