توزیع نخ بخیه پلی استر با کیفیت

نخ بخیه پلی استر امروزه به دلیل تفاوت ها و مزیت های که نسبت به سایر نخ های جراحی دارد، فروش بیشتری را به خود اختصاص داده است.  نخ بخیه را برای تسریع فرآیند بهبودی و جلوگیری از خونریزی بعد از عمل کردن از طریق گره زدن رگ یا بافت مورد نظر بکار می‌برند. همچنین خود نخ بخیه پلی استر نیز دارای انواع مختلفی می‌باشد و سایز های نخ ها می‌تواند با هم متفاوت باشد. نخ پلی استر با کیفیت از دسته‌ ی نخ های جراحی غیر قابل جذب می‌باشد. 

توزیع نخ بخیه پلی استر با کیفیت

مشخصات فنی نخ بخیه پلی استر

مشخصات فنی نخ بخیه پلی استر	نخ بخیه پلی استر معمولاً به دو صورت کلیه تک رشته ای و چند رشته ای تولید می شوند. برای کارشناسان اتاق عمل بخیه زدن و گره زدن بافت جراحی شده توسط نخ بخیه پلی استر رشته های آسان تر است و می توان با آن ها محل مورد نظر را گره ای محکم زد ولی یک مشکل اساسی که دارد این است که احتمال ایجاد عفونت را بالا می‌برد، در حالیکه بخیه دن نخ بخیه پلی استر تک رشته ای وقت گیرتر است ولی این مزیت را دارد که احتمال ایجاد عفونت بافتی در بافتی که با این نوع بخیه زده شده است، بشدت پایین است. 

مزیتهای زیادی نخ بخیه پلی استر دارد که مشخصات فنی نخ و برخی از ویژگی هایش به شرح زیر است:

  • طبق مشاهدات انجام شده، احتمال ایجاد التهاب در بافتی که با نخ بخیه پلی استر، داده شده است نسبت به سایر انواع نخ ها بسیار پایین است. 
  • نخ بخیه پلی استر دارای استحکام کششی زیادی است به‌طوری که، تا قبل از خوب شدن محل مورد نظر می تواند استخدام خود را حفظ کند. 
  • نخ بخیه پلی استر به طور معمول در دو رنگ سفید و  سبز تولید می‌شود. 
  • عمر مفید آن بین سه تا پنج سال است. 
  • از ترفالات پلی اتیلن تولید شده‌اند. 

تفاوت نخ بخیه قابل جذب با غیر قابل جذب

شاید برای شما این سوال پیش آمده باشد که چرا بعضی از افراد بعد از عمل کردن و بهبودی محل جراحی نیاز به در آوردن نخ بخیه ندارند؟ و چرا بعضی نیز پس از مدت مشخصی که حدودا یک تا دو هفته است باید به اورژانس برای در آوردن نخ بخیه‌ ی جراحی مراجعه کنند ؟ همه این موارد بستگی به نوع نخ بکار برده شده در بخیه زدن پس از جراحی میباشد. 

اگر از نوع نخ اطلاعات زیادی نداشته باشیم ممکن است مثلاً برای در آوردن نخ بخیه غیرقابل جذب و اقدام نکنیم و پس از مدتی منجر به عفونت در محل مورد نظر گردد. 

قابل ذکر است که به طور معمول نخ های بخیه جراحی با کیفیت از موادی چون روده حیوانات به خصوص گوسفند و گاو یا مواد صنعتی ساخته می شود. از بین انواع مختلف صنعتی آن نخ پلی استر در جهان فروش و تا حدودی کاربرد بیشتری دارد.  

همانطور که در بالا اشاره شد نخ بخیه معمولا به دو دسته قابل جذب و غیرقابل جذب تقسیم بندی شده است که هر کدام خود شامل دو نوع طبیعی و مصنوعی می‌باشند.  

موارد زیر چند نوع از نخ های بخیه ی قابل جذب اند:

  • نخ بخیه ی کرومیک طبیعی
  • نخ بخیه ی  پلین طبیعی 
  • نخ بخیه ی کلاژن طبیعی 
  • نخ بخیه ی ویکریل مصنوعی 

همچنین نخ های بخیه ی غیر قابل جذب دارای انواع مختلفی می باشند که مواردی از آنها به شرح زیر است:

  1. نخ بخیه ی کتانی  طبیعی 
  2. نخ بخیه ی پنبه ای طبیعی 
  3. نخ بخیه ی سیلک ساده طبیعی
  4. نخ بخیه ی سیلک دارای روکش طبیعی
  5. نخ نورالون مصنوعی 
  6. نخ نایلون روکش دار مصنوعی 
  7. نخ نایلون فیلامتتی بدون روکش مصنوعی 

کاربرد نخ بخیه پلی استر بدون روکش

کاربرد نخ بخیه پلی استر بدون روکش	شاید برای شما این سوال پیش آمده باشد که نخ بخیه پلی استر بیشتر برای چه نوع بافت هایی بهتر است که مورد استفاده قرار بگیرد؟ قابل ذکر است که گروهی از نخاع از جمله نخ پلی استر بدون روکش برای بخیه زدن قسمتهایی از بدن بسیار مناسب تر می‌باشند. 

اگر بخیه زدن قسمت هایی که نخ بخیه پلی استر در آنجا طبق مشاهدات نتایج بهتری را به دنبال داشته باشد ولی از نهایی دیگر استفاده گردد ممکن است سبب ایجاد عفونت و آسیب جدی بافت مورد نظر شود. 

از نخ بخیه بدون روکش ولی استر به طور معمول برای بخیه زدن بافت های نرم و قلب و عروق، همچنین جراحی های چشم و جراحی های زیبایی از جمله بینی،  بیشتر استفاده می‌شود. 

نخ بخیه پلی استر بدون روکش اغلب کاملا استریل شده اند و به طور مستقیم می‌توان از آن برای بخیه زدن استفاده کرد. جالب است بدانید که نخ بخیه بدون روکش از چند طریق استریل میشود از جمله:

  1. استریل کردن نخ بخیه از طریق تابش اشعه گاما به آن
  2. از طریق گاز بدون و مزه ی اتیلن اکساید 

راه های گسترش فروش نخ پلی استر در جهان

فروش نخ پلی استر در جهان بشدت بالاست و جواب هایی که به مریض ها داده است و کارکرد خوبی که برای کارشناسان اتاق عمل و پرستاران دارد،   را میتوان از دلایل استفاده‌ی فراوان این محصول نام برد. 

جالب است بدانید که تا به امروز نیز هیچ نخ بخیه ای ساخته نشده است که تمام ویژگی های نخ بخیه ی ایده آل را داشته باشد ولی نخ بخیه ی پلی استر به طور قطع می‌توان گفت که یکی از نخ های پر طرفداری است که بالای هشتاد درصد ویژگی های یک نخ ایده آل را دارد. 

 نخ بخیه ی  ایده آل برای مورد استفاده قرار گرفتن به طور مداوم در عمل جراحی. باید اغلب ویژگی های زیر را داشته باشد:

  •  در هنگام بخیه زدن دست گیر نباشد و به راحتی توسط جراح گره زده شود. 
  • از قبل به خوبی استریل شده باشد و از رشد عوامل بیماری زا از جمله میکروارگانیسم ها جلوگیری کند. 
  • عوارض نداشته باشد که مبادا سبب الکترولیت بافت گردد همچنین باید کاملا نفوذ ناپذیر باشد و باعث ایجاد آلرژی به مواد تشکیل دهنده ی نخ و حساسیت نشود. 

مهم است بدانید که برای تهیه نخ جراحی از جمله نخ بخیه بدون روکش پلی استر باید حتی الامکان از طریق تماس مستقیم با تولید کننده و بدون هیچ واسطه ای تهیه شود. 

مهمترین راههای تهیه نخ بخیه پلی استر خرید از طریق فروشگاه‌های آنلاین معتبر می باشد. اگر خرید اینترنتی انجام شده از مکانی که دارای برند معتبر نباشد انجام شود ممکن است، جنسی کهنه و بدون کیفیت به دستتان برسد که باعث آسیب جدی به مریض ها و در کل جامعه می شود.  برای دریافت توضیحات بیشتر و  اطلاعات تکمیلی می توانید با کارشناسان سایت ما در ارتباط باشید. 

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما