خریدار نخ های پلی استر در ایران

از جمله نخ های پر کاربرد در جهان امروز نخ های پلی استر هستند که در نمونه های مختلف عرضه می شوند. این نخ ها که از الیاف پلی استر تولید می شوند دارای استحکام بسیار بالایی می باشند. در ایران خریدار انواع نخ های پلی استر این محصول را به صورت عمده سفارش می دهد، زیرا دارای ویژگی های منحصر به فردی است. به دلیل قیمت پایین تر این نوع نخ ها نسبت به سایر انواع نخ، کاربرد آنها بسیار بالا می باشد. 

خریدار نخ های پلی استر در ایران

همه چیز در مورد نخ بافندگی پلی استر

همه چیز در مورد نخ بافندگی پلی استر	با ما همراه باشید تا همه چیز در مورد نخ های بافندگی پلی استر را بدانید. جدا از تعریف، این نوع نخ ها از بهترین و با کیفیت ترین نخ های بافندگی مصنوعی می باشند که ساخت دانش و تجربه انسان است. کیفیت خوب این نوع نخ ها باعث شده که بافتنی های بسیار مرغوب تولید شوند. 

نخ بافندگی پلی استر معمولا در صنایع بافندگی استفاده می شود. جهت تولید انواع پارچه ها در کارخانه ها این نوع نخ ها را انتخاب می کنند. اما چه نوع پارچه هایی را می توان با استفاده از نخ بافندگی تهیه کرد؟ اغلب پارچه های زیر از این نوع نخ تولید می شوند:

  • پرده ای
  • چادر زنانه
  • تور
  • پیراهن

نخ های پلی استر جایگزین مناسبی برای انواع نخ های طبیعی و پنبه ای می باشند. کیفیت این نوع محصولات بستگی به روش تولید و نوع مواد اولیه به کار رفته در تولیدشان دارد. 

این نوع نخ که منشا شیمیایی دارد در کشورمان تولید فراوانی داشته و بسیار پرکاربرد است. از خاصیت های فوق العاده ای که این نوع نخ ها دارند با دوام بودن و مقاومت بالا در برابر عوامل مختلف می باشد. نرم و سبک بودن آن ها نیز از ویژگی های بارزی است که باعث می شود مشتریان آنها را انتخاب کنند. 

در کشور ایران و دیگر کشورهای خارجی شاهد تولیدات فراوان این نوع الیاف می باشیم. نخ های پلی استر بافندگی در رنگ های متنوع تولید می شوند. بسته بندی آنها نیز متفاوت می باشد. 

مشخصات نخ پلی استر هالو

با توجه به رشد روز افزون جمعیت جهان، جهت پاسخ به نیاز کارخانه ها در تامین پوشاک امروزه الیاف پلی استر جایگزین الیاف طبیعی شده اند که هم از لحاظ قیمت و هم از لحاظ کیفیت بسیار مرغوب تر می باشند. نخ های پلی استر انواع مختلفی داشته که هر کدام برای تولیدات متنوع استفاده می شود. از جمله نخ های پلی استر می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • الیاف هالو
  • الیاف سالید

نخ پلی استر هالو دارای مشخصات زیادی است. این نخ ها که تو خالی هستند رابطه بین حجم و وزنشان معکوس است. یعنی به دلیل تو خالی بودن آنها اگر در حجم زیادی تقاضا شوند دارای وزن کمی می باشند. این نوع نخ ها و الیاف مخصوص پر کردن می باشند. معمولا در کارخانه های عروسک سازی و کالای خواب از این نوع نخ ها استفاده می شود.

از لحاظ کیفیت، بسته به نوع مواد اولیه به کار رفته و مقدار آن در تولید نخ های پلی استر هالو ممکن است کیفیت آنها متفاوت باشد. این نوع نخ ها ظاهری لوله ای شکل و توخالی دارند. 

علاوه بر مشخصاتی که در بالا ذکر شد می توان مشخصات نخ پلی استر هالو را اینگونه بیان کرد که این نوع نخ ها قابلیت شستشو را دارند، حساسیت پوستی ایجاد نمی کنند، در برابر فشار حالت خود را حفظ می کنند و فشرده نمی شوند. 

تفاوت نخ پلی استر هالو با سالید

تفاوت نخ پلی استر هالو با سالید	نخ های پلی استر در دو نوع نخ های پلی استر هالو معروف به نخ های تو خالی و نخ های پلی استر سالید معروف به نخ های تو پر، در صنعت تولید می شوند. این دو دارای ویژگی های متمایز و خاصی هستند. 

این نوع نخ ها با هم تفاوت هایی دارند که در این جا به بررسی آن ها می پردازیم. الیاف هالو در مقایسه با الیاف سالید دارای خاصیت برگشت پذیری می باشد و این امر باعث شده که آن را برای عروسک سازی و تولید کالای خواب انتخاب نمایند. فنریت بالای این محصول باعث می شود که پس از وارد آمدن فشار بر روی الیاف هالو، به سرعت به حالت اولیه برگردد. 

الیاف پلی استر سالید نیز امروزه کاربرد فراوانی داشته و در صنایع مختلفی نظیر صنعت فرش و موکت استفاده می شود. این نخ ها نرم و سبک می باشند. این نوع نخ ها در مقابل لکه پذیری مقاومت بالایی از خود نشان می دهند. 

نخ های پلی استر سالید دارای چگالی بالایی می باشند و حجیم هستند. از این نخ ها در تولید انواع لایی، طناب، موکت، عایق های رطوبتی، پوشاک و … استفاده می شود. 

در کشورمان هر یک از این دو نخ ها یعنی نخ های توپر و توخالی بسیار پرکاربرد بوده و تولید فراوان آنها کمک زیادی به بخش صنعت کرده است. 

دانستنی ها ی مهم در مورد تجارت نخ پلی استر

با توجه به پر کاربرد بودن نخ پلی استر در جهان امروز لازم است دانستنی های مهمی را در مورد تجارت نخ پلی استر در اختیار شما قرار دهیم. 

در صنعت نساجی به دلیل ویژگی هایی که این نوع نخ ها دارند استفاده از آنها بسیار زیاد است. از جمله این خواص عبارتند از:

  • خواص فیزیکی بهتر
  • تطبیق پذیری
  • بازیافت مجدد
  • قیمت پایین

در بازار جهانی تجارت انواع نخ های پلی استر بسیار زیاد است که پنجاه درصد از نخ های عرضه شده در جهان به نخ های پلی استر تعلق دارد. تجارت این محصول در قاره آسیا بالا می باشد زیرا متقاضیان و خریداران نخ های پلی استر روزانه حجم زیادی از محصولات مورد تقاضای جامعه خود را از این نخ ها تولید می کنند. این نخ های مصنوعی در تولید پوشاک، خودرو، ساخت و ساز، مبلمان، صنایع بهداشتی و … استفاده می شوند. 

وجود نخ های پلی استر درجه یک در ایران باعث شده که کارخانه داران این نوع نخ ها را در حجم زیادی سفارش دهند که این موضوع به نوبه خود گام مهمی را در عرصه تجارت نخ پلی استر برداشته است.
روزانه حجم زیادی از پوشاک و دیگر تولیداتی که مواد اولیه آنها نخ پلی استر است تولید می شود که برای تولید نوع با کیفیت این محصولات نیاز به نخ پلی استر درجه یک می باشد. لذا خریداران سعی می کنند بهترین نوع از این الیاف را به صورت عمده خریداری کنند. 

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما