خرید مستقیم نخ پنبه از تبریز

نخ پنبه تبریز از نظر کیفیت و قیمت دارای محبوبیت خاصی در بین مردم ایران است. خرید مستقیم نخ پنبه از تبریز امروزه با مدرن شدن روش های اینترنتی انجام می شود. نخ پنبه تبریز در تولید لباس های تابستانی و دیگر محصولات پارچه ای مورد توجه قرار می گیرد. 

خرید مستقیم نخ پنبه از تبریز

دلایل استفاده از پارچه های نخ پنبه در تابستان

دلایل استفاده از پارچه های نخ پنبه در تابستان

همان طور که مستحضر هستید برای تولید لباس های مناسب برای فصل تابستان از پارچه های نخ پنبه استفاده می شود. دلایل اصلی استفاده از این محصولات در این فصل سال مربوط به بافت آن ها می باشد.

در تابستان به دلیل گرمای زیاد پارچه های پنبه و نخ می توانند بهترین گزینه برای تولید لباس ها باشند. چون این نوع پارچه ها در گروه خنک ترین الیاف دسته بندی می شوند. الیاف پنبه دارای ساختاری است که می‌ تواند در تولید انواع پوشاک و لباس مخصوص فصل تابستان مورد استفاده قرار گیرد.

الیاف نخ پنبه بر پایه دیواره سلولوز تهیه می‌ شود. از این رو این محصولات می تواند خواص مکانیکی و فیزیکی بهتری نسبت به دیگر الیاف از خود داشته باشند. الیاف پنبه در صنعت نساجی با توجه به ساختاری که به خود می گیرد در سه دسته اصلی تقسیم بندی می شود:

  1. الیاف سخت 
  2. الیاف ضعیف
  3. الیاف متوسط

الیاف  پنبه علاوه بر خاصیت خنک کنندگی بالا به عنوان الیاف جاذب  رطوبت نیز معروف هستند و می توانند رطوبت بازیافتی را بین ۷ تا ۸ درصد نمایان سازند. این ویژگی مختص الیاف پنبه باعث شده است که این محصولات در زمینه جذب رنگ و جذب رطوبت به راحتی پوشش های فوق‌ العاده ایجاد نمایند. در راستای همین موضوع ما در بازار انواع رنگ های پارچه های پنبه را می بینیم که این تنوع رنگ برگرفته از همین خاصیت الیاف پنبه می باشد.

راه حلی برای معایب جنس های پنبه ای و پلی استر

معایب جنس های پنبه ای در مقایسه با مزیت های این محصولات بسیار ناچیز است. الیاف پارچه های پنبه و پلی استر با یکدیگر دارای تفاوت هایی هستند که مهم ترین تفاوت این دو الیاف با یکدیگر این است که الیاف پلی استر در گروه الیاف مصنوعی دسته بندی می شود. در صورتی که الیاف پنبه جزو طبیعی ترین الیاف موجود می باشد.

برخی دیگر از تفاوت های مهم این دو محصول با یکدیگر را به صورت تیتر وار بیان خواهیم کرد:

  • قابلیت تنفس: همان طور که مستحضر است یکی از مهم ترین ویژگی های الیاف طبیعی و پارچه های برگرفته از آن ها قابلیت تنفس بالای آن ها می باشد. در صورتی که این شاخص در مورد پارچه های مصنوعی وجود ندارد و در پارچه ها و الیاف مصنوعی قابلیت تنفس وجود ندارد.
  • آلرژی زا بودن الیاف پلی استر: همان طور که گفته شد  پارچه های پلی استر جزو الیاف مصنوعی هستند و در تولید آن ها از ترکیبات شیمیایی مختلف استفاده می‌ شود و  این محصولات می‌ تواند بر روی پوست افراد مختلف ایجاد حساسیت های نماید. در صورتی که الیاف طبیعی پنبه هم چنین خاصیتی ندارند چون کاملا طبیعی هستند.
  • الیاف مصنوعی پلی استر دارای اشتغال زایی بالا هستند. در صورتی که الیاف پنبه نسبت به آن ها از اشتغال زایی کمتری برخوردارند.
  • الیاف مصنوعی پلی استر دارای الکتریسیته ساکن هستند. از این رو استفاده از این نوع پارچه ها برای تولید کالاهای خواب اصلا توصیه نمی شود .در صورتی که الیاف پنبه  بهترین گزینه برای تولید کالای خواب هستند.
  • زیست سازگار بودن الیاف پنبه باعث می شود که استفاده از آن ها محدودیتی نداشته باشد. در صورتی که الیاف پلی استر قابلیت بازگشت پذیر به محیط زیست را ندارند. 
  • موارد گفته شده جزء معایب پلی استر بود و در واقع می توان گفت جزو مزیت های پارچه‌ های نخ پنبه ای است. از این رو با دانستن این اطلاعات بیشتر تولیدکنندگان لباس و پوشاک به سمت استفاده از الیاف طبیعی سوق پیدا کردند و اهمیت الیاف طبیعی در این حرفه برجسته تر شده است.

مزایای استفاده از نخ پنبه کش نسبت به نخ پلی استر

مزایای استفاده از نخ پنبه کش نسبت به نخ پلی استر

همان طور که در مبحث بالا اشاره شد مزایای استفاده از نخ پنبه کش در مقایسه با نخ پلی استر بسیار زیاد است. در راستای همین موضوع ما رشد روز افزون الیاف طبیعی را در صنعت تولید انواع پوشاک، کالای خواب و انواع حوله می بینیم. از آنجایی که این محصولات با بدن انسان در رابطه مستقیم قرار دارند و بیشترین تماس فیزیکی را با بدن انسان ایجاد می کنند، باید به کیفیت تولیدی آن ها توجه زیادی شود.

الیاف پنبه در مقابل دیگر الیاف دارای خواص و ویژگی های منحصر به فردی هستند که در این زمینه می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • دارای نرمی و لطافت بسیار بالا
  • دارای قابلیت جذب رطوبت بالا و استحکام کششی زیاد
  • دارای مقاومت سایشی بالا
  • قابلیت افزایش استحکام در حالت مرطوب
  • دارای مقاومت کم در برابر چروک شدن
  • دارای مقاومت زیاد در برابر حرارت

 از تمامی خواص و ویژگی های الیاف پنبه در صنعت نساجی استفاده می شود. در زمینه تعیین کیفیت نخ پنبه ای عوامل مختلف در تاثیر گذار هستند که مهم ترین این  عوامل طول و ظرافت این محصولات می باشد. هرچه الیاف پنبه دارای ظرافت بیشتر و طول بلندتری باشد از استحکام و نرمی بیشتری برخوردار است و دارای سطح کیفی بالاتری است.

مجهز ترین مرکز پخش نخ پنبه

مجهز ترین مرکز پخش نخ پنبه کش در راستای جلب رضایت مشتریان بیشتر، تنوعی از رنگ های مختلف این محصول را ارائه می دهد.

همان طور که می‌ دانید نخ پنبه دارای خصوصیات و مشخصات زیاد است از این رو استفاده از این محصول در تولید محصولات پوشاک و هم چنین محصولات غیر پوشاکی بسیار دیده می شود.

بیشترین استفاده از نخ پنبه در تابستان دیده می‌ شود. در تولید لباس های مخصوص تابستان از انواع نخ پارچه پنبه ای استفاده می شود زیرا این الیاف دارای خاصیت خنک کنندگی بالا هستند و می توانند به عنوان مناسب ترین محصول در این فصل مورد توجه قرار گیرند.

از آنجایی که تنوع رنگ پارچه های نخی پنبه ای بسیار زیاد است تنوع عرضه لباس های  این الیاف نیز بسیار بالا است و می تواند پاسخ  گوی به نیاز مشتریان مختلف باشد.

 از پارچه های نخ پنبه ای در فصل تابستان برای دوخت پیراهن های مردانه و مانتو های زنانه بیشترین استفاده می شود. این الیاف علاوه بر خاصیت خنک پذیری بالا، دارای قیمت مناسب نیز می باشند و استفاده از آن ها برای دوخت این لباس ها از نظر اقتصادی مقرون به صرفه است.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما