خرید نخ پلی استر عمده مخصوص دوخت

با پیشرفت صنعت نساجی در کشور، نسل جدیدی از نخ ها با عنوان نخ پلی استر تولید شده اند، که این نوع از نخ ها هم انواع مختلف داشته و در صنعت نساجی کاربردهای متفاوت دارند، که یک نمونه از آن ها نخ پلی استر دوخت می باشد.

خرید نخ پلی استر عمده مخصوص دوخت

نخ پلی استر بیش ترین سهم تولیدی

نخ پلی استر بیش ترین سهم تولیدی	نخ پلی استر از نمونه های پرکاربرد و با کیفیت نخ می باشد، که با توجه به ویژگی های منحصر به فردش در صنعت نساجی نقش عمده ای را خواهد داشت. و از طرفی نخ های پلی استر نسبت  به سایر نخ ها قیمت پایین تری دارند، در نتیجه صنایع دیگری مانند تولید پارچه و پوشاک با استفاده از نخ پلی استر می توانند تولیدات با کیفیت و قیمت مناسبی داشته باشند.  

 برای تولید نخ پلی استر نه تنها از منابع طبیعی استفاده نمی کنیم، بلکه موادی که نخ پلی استر از آن تولید می شود، بسیار ارزان و قابل دسترس می باشد و از سوی دیگر پارچه هایی که با نخ های پلی استر تولید می گردند ویژگی های منحصر به فردی را دارند، بنابراین با توجه به نکات گفته شده به جرات می توان گفت که ۸۰ درصد از سهم تولیدی نخ در کشور به نخ پلی استر بر می گردد.

انواع نخ های مرکب از جنس مختلف

نخ ها به دو دسته نخ های غیر ترکیبی و نخ های ترکیبی دسته بندی می شوند. و در حقیقت نخ های ترکیبی از ترکیب چند نخ با یکدیگر به وجود می آیند، که حاصل این ترکیب نخ ها منجر به تولید نخ هایی با استحکام بالاتر، دوام بیشتر و قیمت مناسب تر می باشد. در ضمن از نخ های مرکب با عنوان دوست دار محیط زیست هم یاد می شود و از قابلیت پلاستیکی و رنگ پذیری خوبی هم برخوردار هستند.

 از فرآیند ترکیب، نخ های مرکب تولید می شوند که معمولا قبل از ریسندگی نخ ، ترکیب مواد صورت می گیرد و در انتها نخ های مرکبی تولید می شوند که از نظر طول، ضخامت و رنگ متفاوت هستند و نخ های مرکب شامل دو دسته پنبه-پلی استر و پلی استر-ویسکوز می باشند.

نخ ترکیبی پنبه-پلی استر  با توجه به کاربرد هایی که در صنعت پارچه بافی دارند با نسبت های متفاوتی ترکیب می شوند، به عنوان نمونه در نخ مرکب پنبه-پلی استر از ترکیب ۶۵ درصد پنبه و ۳۵ درصد پلی استر استفاده شده و یا در نهایت از پنبه و پلی استر به نسبت مساوی ۵۰ درصد استفاده خواهد شد.

البته لازم به ذکر است که نخ ترکیبی پنبه-پلی استر، به دلیل نخ پنبه ای که در آن استفاده شده و از گروه نخ های طبیعی است، از نخ پلی استر قیمت بالاتری دارد و هر چه مقدار  نخ پنبه ای که در آن استفاده می شود، بیشتر باشد، قیمت بالاتری پیدا می کند، ولی در مجموع از نخ پنبه خالص ارزان تر می باشد.

نوع دیگری از نخ های مرکب، نخ پلی استر-ویسکوز می باشد، که برای تولید این نمونه از ترکیب ۳۵ درصد پلی استر و ۶۵ درصد ویسکوز استفاده می شود.

البته لازم به ذکر است که نخ های مرکب به دلیل استفاده از پلی استر در آن ها، بسیار محکم بوده و دچار تغییر شکل و آب رفت در اثر شست و شو نمی شوند و نخ پنبه-پلی استر بیشتر از نمونه های دیگر در صنایع نساجی مورد استفاده قرار می گیرد و از آن می توانیم برای تولید انواع پوشاک استفاده کرد.

تفاوت نخ پلی استر نیمه کشیده با کاملا کشیده

تفاوت نخ پلی استر نیمه کشیده با کاملا کشیده 	 طی فرآیند های تولید نخ های پلی استر به دو دسته نخ پلی استر کشیده شده و نخ پلی استر نیمه کشیده شده تقسیم بندی می شوند، ولی باید توجه داشته باشیم که، مراحل ساخت نخ پلی استر نیمه کشیده با مراحل ساخت نخ پلی استر کاملا کشیده یکسان است، ولی فقط این تفاوت وجود دارد که در قسمت عملیات کششی و حرارتی، نخ پلی استر نیمه کشیده به نخ پلی استر کاملا کشیده تبدیل می گردد . 

در حقیقت نخ نیمه کشیده شده با نام اختصاری POY شناخته می شود و از این گونه نخ به عنوان پایه ای برای نمونه های دیگر نخ ها و هم چنین نخ پلی استر کاملا کشیده استفاده می گردد.

برای تولید نخ های پلی استر نیمه کشیده،  از صنعت ذوب ریسی استفاده می شود و نوع ساختار پلیمری این گونه از نخ ها، به صورت یک زنجیره مولکولی نیمه آرایش یافته است و در اصل نخ های پلی استر نیمه کشیده شده خود به تنهایی مورد استفاده قرار نمی گیرد و به عنوان پایه برای تولید انواع دیگری از نخ ها هستند.

و اما نخ پلی استر کاملا کشیده با نام اختصاری FDY شناخته می شود، که از آن در صنعت نساجی و برای بافت پارچه استفاده می کنند. هم چنین از نخ پلی استر کاملا کشیده شده برای تولید الیاف کوتاه و نخ های فیلامنتی استفاده می کنند. البته لازم به ذکر است که الیاف کوتاه هم در کارخانه ها به صورت خالص و یا به صورت ترکیبی با ویسکوز یا پنبه کاربرد های مفیدی دارند و از نخ های فیلامنتی در راستای تولید پارچه هایی نظیر تور، پرده، چادر های زنانه استفاده می کنند. 

یکی از کاربردهای جالب نخ پلی استر کاملا کشیده شده، این است که جمع شدگی بالایی دارند و از این خاصیت برای ایجاد نقوش برجسته در پارچه های  مانند پارچه رو مبلی استفاده می کنند.

روش های آسان جهت فروش محصول نخ پنبه

محصولات نخ پنبه که طی عملیات و فرآیند های مختلف از گیاه پنبه تولید می شوند، ویژگی هایی متفاوت و منحصر به فردی مانند مقاوم بودن، نفوذ ناپذیری در برابر آب، عدم سایش، ضد عرق بودن، عدم حساسیت و موارد زیاد دیگری دارند. بنابراین محصول نخ پنبه با وجود ویژگی های خوبی که دارد، در میان مردم از محبوبیت ویژه ای برخوردار است و همین امر باعث می شود که کلیه محصولاتی که از نخ پنبه تولید می شود، بازار فروش خوبی داشته باشد و این محصولات را می توانیم در بازار و مراکز خرید سطح شهر به راحتی عرضه نماییم و حتی امروزه با رونق گرفتن تجارت الکترونیک، برای فروش محصولات نخ پنبه می توانیم از خرید و فروش اینترنتی استفاده کرده و در این روش به راحتی محصول مورد نظر بدون هیچ گونه واسطه ای در اختیار خریدار قرار می گیرد و خریدار هم می تواند بدون این که در بازار بگردد، با تنوع کلیه محصولات آشنا شود و با آگاهی کامل خرید نماید. 

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما