عرضه کننده نخ پلی استر فرش به سراسر کشور

امروزه با توجه به توسعه صنعت ساختمان سازی و افزایش رشد جمعیت، استفاده از فرش های ماشینی به میزان قابل توجهی افزایش یافته است. نخ پلی استر فرش به عنوان یکی از الیاف استفاده شده در فرش مزایای زیادی دارد. فرشی که با نخ پلی استر بافته شده است، ضد لکه است و در برابر لکه ها مقاومت بالایی دارد. همچنین بسیار نرم است و ارزانتر از فرشهایی هستند که با الیاف طبیعی تولید شده اند. شرکت های عرضه و تولید کننده نخ پلی استر با بکارگیری افراد متخصص فعالیت خود را آغاز کرده و نیاز داخلی کشور را برطرف می کنند. 

عرضه کننده نخ پلی استر فرش به سراسر کشور

انواع نخ مورد استفاده در فرش ماشینی

انواع نخ مورد استفاده در فرش ماشینی	در حال حاضر صنعت فرش بسیار گسترده و رو به پیشرفت است. الیافی که در تولید فرش استفاده می شود، شامل الیاف مصنوعی و الیاف طبیعی است. الیاف مصنوعی در فرش های ماشینی و الیاف طبیعی در فرش های دست باف کاربرد دارند. انواع نخ مورد استفاده در فرش های ماشینی عمدتا پلی استر و نخ اکرولیک است. کیفیت بالای یک فرش به نخ آن بستگی دارد.

نخ اکرولیک نرم و لطیف است، که در بسیاری از فرش های ماشینی به دلیل توانایی بالای آن در برابر لکه و رنگ گرفتن خوب استفاده می شود. نخ های اکرولیک، شباهت به پشم دارند و رنگ را به راحتی جذب می کند. در جذب رطوبت کارایی بالایی دارد، همچنین آن را سریعا آزاد می کند. فرش هایی که با استفاده از نخ اکرولیک بافته شده اند در برابر مواد چربی، مواد شیمیایی و آسیب در اثر تابش نور مستقیم خورشید به خوبی مقاومت می کند. اگر یک جسم تیز به روی فرش اکرولیک کشیده شود، در برابر خراش مقاومت نمی کند. 

فرش بافته شده با نخ اکرولیک دارای مزایای زیادی است. فرش اکرولیک بسیار نرم است، رنگ های مختلف و طبق مد روز در آن بکار رفته است. اگر به روی فرش آب ریخته شود، به سرعت جذب و دفع می شود، بنابراین فرش بو نمی کند و باکتری به وجود نمی آید. دارای زیبایی خیره کننده ای است و در برابر نور خورشید مقاومت قابل توجهی دارد. اگر گرما و حرارت شدید به طور غیر مستقیم در مجاورت فرش باشد، آسیب نمی بیند. چین و چروک به روی آن ماندگار نیست  و پایداری رنگ در فرش اکرولیک بسیار بالاست.

نخ اکرولیک در بین نخ های مصنوعی که تولید می شوند، از کیفیت بالاتری برخوردار است. فرش های بافته شده با نخ اکرولیک می توانند نسبت به فرش های تولید شده با الیاف طبیعی، حتی کم استهلاک تر و از قیمت مناسب تری بهره مند باشند. بنابراین اگر به دنبال یک جایگزین خوب به جای فرش با الیاف طبیعی هستید، گزینه مناسب فرش اکرولیک است. 

مشخصات بارز نخ پلی استر فرش

نخ پلی استر یکی از ارزانترین نمونه های الیاف مصنوعی در تولید فرش ماشینی است. فرشی بافته شده با این نخ اگر چه ممکن است نرم و ضخیم به نظر برسد، اما پایداری بالایی ندارد. در اثر رفت و آمد زیاد الیاف فرش فشرده می شوند و از آنجایی که انعطاف پذیری کمی دارند، با گذشت زمان این الیاف به هم می چسبند و خیلی سریع نسبت به سایر نخ های با قیمت بالاتر سفت می شوند.

 فرش های تولید شده با نخ پلی استر مشخصات و ویژگی هایی دارند که به آن اشاره می کنیم. این الیاف در برابر کپک مقاوم هستند. نخ های پلی استر در برابر ساییده شدن مقاومت کمی دارند. اگر ماده شیمیایی بر روی آن ها ریخته شود، در مقابل این مواد مقاوم هستند. اگر رطوبت و نم به آن برسد، سریع خشک می شوند. نخ های پلی استر به راحتی فشرده می شوند و فرش پس از مدتی شبیه به نمد، سفت می شود. رنگ آن ماندگاری و پایداری بالایی ندارد و به طوری که در معرض مستقیم نور خورشید قرار بگیرد، رنگ آن از بین می رود. نخ های پلی استر در برابر فشار اجسام سنگین مثل مبلمان و کمد های سنگین مقاوم نیستند و به آسانی فشرده می شوند. فرش بافته شده با این نوع نخ مصنوعی، بدون پرز و ضد حساسیت می باشند. 

انتخاب فرش با نخ پلی استر زمانی عاقلانه است، که انتظار زیادی از آن نداشته باشید و اینکه برای مدت زمان زیادی قابل استفاده نیست و ماندگاری و پایداری بالایی ندارد. بعد از مدتی زیبایی خود را از دست می دهد. همچنین برای خرید این فرش هزینه کمتری نسبت به فرش های بافته شده با کیفیت بالاتر پرداخت می کنید. 

تفاوت نخ اکرولیک و نخ پلی استر

تفاوت نخ اکرولیک و نخ پلی استر	همانطور که گفتیم در تولید فرش های ماشینی از الیاف مصنوعی، مانند نخ پلی استر و نخ اکرولیک به طور عمده مورد استفاده قرار می گیرد. کاربرد هر کدام از این نخ ها داری مزایا و معایب و همچنین دارای تفاوت هایی هستند، که در مورد آن به بحث می پردازیم. 

نخ پلی استر مقاومت و استحکام بالایی دارد. دارای رنگ های مختلف، لطافت و نرمی بالایی است. نکته ای که اهمیت دارد، عدم پرزدهی آن است. با این حال نخ اکرولیک برتری ها و تفاوت های زیادی نسبت به نخ پلی استر دارد که انتخاب آن را را در اولویت قرار می دهد.

نخ اکرولیک دارای لطافت، نرمی، روشنی و شفافیت بیشتری در مقایسه با نخ پلی استر است. هنگامی که دست روی الیاف آن کشیده شود، به راحتی روی آن سر میخورد و هیچ گونه چسبندگی زیر دست احساس نمی شود، به گونه ای که این نخ ها دانه دانه از لای انگشتان رد می شوند و در هم تابیده نمی شوند. نخ اکرولیک هیچ بویی نمی دهد و در اثر رفت و آمد زیاد، این الیاف فشرده نمی شوند. توانایی برگشت پذیری دارند و حالت اولیه خود را از دست نمی دهند. در مقابل حرارت مقاومت زیادی دارند، به طوری که اگر برای مدت زمان معینی به طور مستقیم در برابر حرارت مستقیم قرار گیرند، دچار سوختگی یا تغییر رنگ نمی شوند. فرش تولیدی با نخ اکرولیک اگر به طور مستقیم در معرض نور خورشید قرار بگیرد، دچار تغییر رنگ نخواهد شد. 

شرکت صادراتی نخ پلی استر فرش در ایران

نخ پلی استر توسط شرکت صادراتی نخ و کارخانجات تولیدی، علاوه بر ارز آوری توانسته اند به کسب و کار خود رونق زیادی ببخشند. در حال حاضر استفاده از مواد اولیه با کیفیت باعث شده است، که محصولات متنوعی تولید گردد و علاوه بر آورده کردن نیاز داخلی، در بازارهای جهانی از جایگاه ویژه ای برخوردار باشد. 

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما