فروشنده نخ پلی استر رنگی

نخ پلی استر رنگی یک از انواع نخ های پر کاربرد در صنعت نساجی است که برای مصارف گوناگونی مورد استفاده قرار می گیرد. در حال حاضر نخ پلی استر رنگی، توسط فروشندگان این محصول به روش های مختلفی به فروش می رسد. خریداران جهت تهیه این محصول می توانند هم به صورت حضوری و هم به صورت اینترنتی اقدام نمایند.
خرید اینترنتی خصوصا برای کسانی که امکان طی مسافت زیاد برای آنها ممکن است و یا به مراکز فروش دسترسی ندارند، بسیار مناسب و راحت است.

فروشنده نخ پلی استر رنگی

رنگرزی تحت فشار نخ پلی استر

رنگرزی تحت فشار نخ پلی استر	الیاف پلی استر یکی از الیافی هستند که به صورت صنعتی و توسط انسان تولید می شوند. اما آیا می دانید که این نخها چگونه پدید می آیند؟ در ادامه مطلب به بیان چگونگی تولید نخ پلی استر توسط دستگاه رنگرزی می پردازیم.
نخ پلي استر رنگی یکی از انواع الیاف مصنوعی است که تحت فشار دستگاهی به نام رنگرزی با دمای بسیار بالا تولید می شود. به این صورت که در ابتدا مواد اولیه الیاف با دمای بسیار بالا توسط دستگاه رنگرزی ذوب شده و سپس مواد مذابی پلیمر روی صفحاتی قرار می گیرند و به وسیله دستگاه مخصوصی کشیده می شوند و در این حین سرد شده و به حالت جامد و لیف تبدیل می شوند و در نهایت به شکل الیاف در می آیند.
پس از اینکه این الیاف سفت شدند برای اینکه به هم بچسبند به محلول آب و روغن آغشته می شوند و دوباره به مرحله کشش وارد می شوند.
در این مرحله به دلیل اینکه الیاف هنوز فاقد مقاومت لازم فیزیکی هستند دوباره تحت تاثیر حرارت دستگاه رنگرزی قرار گرفته و سپس توسط غلتک های کشش کشیده می شوند در این حین ضمن گرم شدن با حرارت دستگاه رنگرزی، از دستگاه چین زن عبور می کنند تا الیاف از حالت صاف به حالت چین در بیایند و به هم گره نخورند.
در نهایت برای حذف مواد اضافی باقی مانده، الیاف تحت فشار دستگاه رنگرزی قرار می گیرند تا استحکام و رنگ پذیری آنها تثبیت گردد. پس از اتمام رنگرزی الیاف را شسته و آنها را برش می دهند و به صورت عدل بسته بندی می کنند. این الیاف بدست آمده بسیار نرم می باشند.
به دلیل اینکه نخ های پلی استر رنگی جایگزین بسیار خوبی برای الیاف طبیعی محسوب می شوند بیشترین نخ مصرفی بازار به حساب می آیند که کاربردهای گوناگونی دارند.

مشخصات محصولات توليدي از نخ پلي استر رنگی

نخ پلی استر رنگی امروزه بیشترین استفاده را در بازار دارد و تولید این نخ رشد چشمگیری در سراسر دنیا داشته است. این نخ ها به دلیل اینکه ظاهر کریستالی دارند و مانع جذب رطوبت می شوند برای تولید پارچه های متنوعی مورد استفاده قرار می گیرند.
نخ های پلی استر با دارا بودن مقاومت و استحکام بسیار بالا، مقاومت در برابر ساییدگی نور خورشید، مقاومت در برابر کشیدگی و انقباض، مقاومت در برابر مواد شیمیایی مانند انواع شوینده ها و سفید کننده ها و همچنین قابلیت برگشت پذیری نظر هر تولید کننده ای را جلب نموده اند.
محصولات تولیدی از نخ پلی استر رنگی دارای مشخصاتی هستند که برای استفاده در صنایع مختلفی کاربرد دارند. این نخ ها در فرآیند تولید به نخ کشیده شده، نخ کشیده نشده، تاپس و الیاف تقسیم می شوند که هر کدام در تولید محصولات خاصی به کار می روند.
نخ کشیده شده در صنایع بافندگی کاربرد دارد و جهت تولید پارچه های پرده ای، چادر زنانه،پیراهن، تور و بسیاری از محصولاتی مانند اینها استفاده می شود. نخ کشیده نشده برای تولید انواع جوراب، رومبلی، کشباف مناسب است.
تاپس معمولا جهت تولید پارچه های مانتویی مورد استفاده قرار می گیرد. و از الیاف نیز هم به صورت تکی و هم به صورت مخلوط با نخ های دیگر جهت تولید بسیاری از انواع لایی و موکت و لباس استفاده می شود. الیاف در بسیاری از کارخانجات ریسندگی و پارچه بافی مورد استفاده قرار می گیرند.

نخ پلی استر رنگی برای کاربردهای مختلف

نخ پلی استر رنگی برای کاربردهای مختلف	همانطور که گفته شد نخ پلی استر رنگی کاربردهای گوناگونی در صنعت نساجی و پارچه بافی دارد و به وسیله این نخ می توان محصولات زیادی را تولید کرد. در واقع بیشتر محصولات موجود در بازار از این نخ و یا ترکیب این نخ با بسیاری از نخ های طبیعی مانند پنیه ایجاد می شود.
از جمله کاربردهای نخ پلی استر رنگی می توان به پوشاک، لحاف، بالش، متکا، تشک، لایی انواع لباس، عروسک سازی، انواع مبل، فرش، موکت، کفپوش خودرو، فیلتر، عایقهای حرارتی و رطوبتی، اسکاچ و انواع محصولات مختلف دیگر اشاره نمود.
نخ های پلی استر به دلیل اینکه ضد آلرژی هستند و قابلیت شستشو با انواع شوینده ها را دارند برای تولید بسیاری از این محصولات مناسب هستند و در واقع این امر سبب شده که نخ پلی استر به یکی از بهترین نخ های تولید شده بدل شود و به عنوان پر مصرف ترین نخ در تولید کالاهای نساجی و پوشاک و کالاهای صنعتی شناخته شود.
نخ های پلی استر دارای انواع مختلفی هستند که با توجه به کاربردی که دارند به نخ های POY، نخ های FDY، نخ های ATY، نخ های اینتر مینگل و نخ های استیپل تقسیم می شوند.
بیشترین کاربردهای نخ های پلی استر رنگی در تولید پوشاک و انواع مختلف پارچه است.

بازار خرید و فروش نخ در ایران

امروزه بازار خرید و فروش نخ در ایران بسیار داغ است و بسیاری از شرکت ها با فراهم آوردن شرایط تولید به تولید نخ های مختلف می پردازند. یکی از مهمترین نخی که توجه بسیاری از کارخانه داران و تولیدی ها را به خود جذب نموده نخ پلی استر است که در رنگ های متنوعی تولید شده و به بازار عرضه می گردد.
امروزه با تولید بالای این نخ توسط شرکت های مختلف تولیدی بازار فروش نخ در ایران از رونق ویژه ای برخوردار شده است که علاوه بر تولید و فروش آن در بازارهای داخلی بسیاری از این نخ ها به کشورهای دیگر نیز صادر می شوند و در بازارهای جهانی به فروش می رسند.
در واقع این شرکت ها با استفاده از ماشین آلات مدرن و با استفاده از مرغوبترین مواد اولیه محصولات متنوع و با کیفیتی را به بازار ارائه می دهند و به این ترتیب سبب افزایش رضایت مشتریان چه در داخل کشور و چه در خارج از کشور می شوند.
بازار خرید نخ در ایران به دلیل قیمت بسیار مناسب نخ های تولیدی همواره مشتریان زیادی داشته است. خریداران می توانند برای خرید این محصول به صورت عمده و همچنین جهت اطلاع از لیست قیمت این نخ ها با نمایندگان فروش تماس برقرار کنند و پس از کسب اطلاعات لازم انتخاب مناسبتری داشته باشند.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما