فروشندگان نخ پنبه صنعتی در ایران

در معرفی یکی از بهترین الیاف موجود در بازار ایران که توسط فروشندگان معتبر مورد عرضه قرار گرفته است؛ می توان به نخ پنبه صنعتی اشاره کرد. این نخ که از الیاف کاملاً متداول و مورد استفاده در صنعت ریسندگی، صنایع نساجی، صنایع فرش‌بافی و غیره به شمار می آید؛ از خواص فیزیکی و مکانیکی فوق العاده ای بهره برده و در عین حال کیفیت بالایی را هم شامل می گردد.فروشندگان نخ پنبه صنعتی در ایران

معرفی انواع نخ پنبه صنعتی

معرفی انواع نخ پنبه صنعتینخ پنبه صنعتی از مرسوم ترین و پرکاربرد ترین الیاف موجود محسوب می شود که طول نخ آن بسیار زیاد می باشد.
این نخ از علاوه بر اینکه خواص فیزیکی و شیمیایی عالی اش، آن را زبانزد کرده است؛ از استحکام بسیار بالایی نیز برخوردار بوده و این ویژگی در صورت تابیدن پنبه، تقویت هم خواهد شد.
اما در معرفی انواع نخ پنبه صنعتی بر حسب طول الیاف موجود در آن می توان به این نمونه ها اشاره کرد:

  1. نخ پنبه با الیاف کوتاه
  2. نخ پنبه با الیاف متوسط
  3. نخ پنبه با الیاف بلند متوسط
  4. نخ پنبه با الیاف بلند
  5. نخ پنبه با الیاف بسیار یلند

البته دسته بندی دیگری را از حیث نوع ضخامت تار نخ پنبه می توان برای آن انجام داد که در این صورت می توان به نخ های پنبه ای ظریف، بسیار ظریف، نخ پنبه ای با تار متوسط، با تار خشن و همینطور تار خیلی خشن اشاره کرد.
در کنار موارد نامبرده می توان به خصوصیات و ویژگی های کلی در نخ پنبه صنعتی هم اشاره کرد که در این صورت شامل گزینه های زیر خواهند شد:

  • نخ پنبه مقاومتی عالی را در برابر عواملی مثل حرارت از خود نشان می دهد.
  • همچنین در مقابل مواد قلیایی نیز مقاومت این نخ بسیار بالاست.
  • حتی این الیاف از حشرات موذی نیز تاثیر منفی نمی پذیرند.
  • از رنگ ها و ظرافت های متنوعی بهره برده است.
  • نخ های پنبه ای متشکل از الیاف نازک، دارای کیفیت به مراتب بیشتری نسبت به نخ های ضخیم تر می باشند.

نخ مناسب برای دوخت پارچه چرم

پارچه چرم یکی از خاص ترین پارچه های موجود تلقی می گردد که برای تهیه انواعی از پوشاک چرمی و زیبا مورد استفاده قرار می گیرد.
این پارچه که از چرم های طبیعی و چرم مصنوعی حاصل آمده و امروزه کاربرد وسیعی را در صنایع پوشاک به خود اختصاص داده است؛ همواره باید با نخ های مخصوصی دوخته و آماده شود.
در واقع هر نخی را نمی توان برای دوخت این پارچه به کار برد.
حالا اگر بخواهیم به نخ هایی که برای دوخت پارچه چرم مناسب می باشند اشاره کنیم؛ می توان از آن ها در گزینه های زیر نام برد:

  • نخ تریشه یکی از بهترین نخ ها برای دوخت پارچه چرمی به حساب می آید؛ از این نخ هم مدل نخ تریشه مصنوعی و هم نخ تریشه طبیعی در بازار موجود بوده و صرفاً به منظور تزیین و زیباسازی روی این پارچه، کاربردی واقع می شود؛ جالب است بدانید که جنس این نخ نیز از چرم بوده و از نخ های ضخیم محسوب می شود.
  • نخ ابریشمی ساده از دیگر نخ های مناسب برای دوخت پارچه چرم محسوب می گردد؛ این نخ با وجود ظرافت زیادش است که مورد توجه قرار گرفته و عمر آن نیز با توجه به ظرافتش چندان زیاد نیست؛ دوخت پارچه توسط این نخ به دو شکل ماشینی و دستی امکان‌پذیر بوده و بهترین گزینه برای دوخت پارچه های چرمی ای به شمار می آیند که بسیار نازک‌اند.
  • یکی دیگر از نخ های مختص استفاده برای دوخت پارچه چرم، نخ ابریشمی موم زده می باشد؛ این نخ را می توان در گروه بهترین نخ ها برای دوخت این پارچه قرار داد که یک لایه موم را روی لایه نخ اصلی کشیده اند؛ در واقع کشیدن موم روی الیاف نخ، هم جنبه زیبایی کار را زیاد کرده و هم باعث افزایش دوام آن می شود؛ نکته دیگر اینکه آن ها را باید به صورت دستی دوخت.

نقش نخ های فاستونی در تولید پارچه های صنعتی

نقش نخ های فاستونی در تولید پارچه های صنعتی	نخ فاستونی یکی از رایج ترین نخ های موجود در بازار است که مواد تشکیل دهنده‌ی آن شامل پشم، کرک و پلی استر می باشد.
ویژگی شاخص این نخ ها در این است که میزان کلفتی و یا ضخامت در آن ها زیاد بوده و بنابراین می توان آن ها را در رده‎ی نخ های بافتنی نیز به حساب آورد.
همچنین این نخ ها از مشخصه دیگری که همان ظاهر صاف و منظم باشد؛ برخوردار می باشند.

اما می خواهیم به نقش نخ های فاستونی در تولید پارچه های صنعتی بپردازیم که در این رابطه باید گفت این نخ ها حالا برای تولید برخی از پارچه مورد استفاده قرار گرفته و از این رو اهمیت بسیار زیادی را پیدا کرده اند.
در واقع پارچه ای که از این نخ بدست می آید؛ از نامی مثل خودش که همان پارچه فاستونی است؛ برخوردار می باشد.
پارچه فاستونی که حالا یکی از رایج ترین پارچه های صنعتی به شمار می آید؛ از این نخ حاصل گشته و با افزایش میزان نخ بکار رفته در آن، به کیفیت و مرغوبیت پارچه اضافه می شود.
قابل ذکر است پارچه های فاستونی تولید شده توسط این نخ که جنس و دوامی ایده آل را از آن خود نموده اند؛ جهت دوخت انواع لباس های بیرون مانند کت، شلوار، سوییشرت و … استفاده می شود.

نقش ایران در صنعت نخ پنبه ای جهان

ایران در حوزه تولید پنبه سابقه ای دیرینه و همینطور شهرتی جهانی را دارا می باشد؛ بنابراین طبیعی است که به همین میزان شاهد تولید انواع نخ پنبه طبیعی و مصنوعی توسط کشورمان باشیم.
با این وجود می توان نقش ایران در صنعت نخ پنبه ای جهان را بسیار پر رنگ و مهم جلوه داد که باعث شده تا کشور ما در رده های ممتاز صادر کنندگان این محصول قرار گرفته و کارنامه ای درخشان و موفقیت آمیز در حوزه تولید و صادرات نخ پنبه را به ثبت برساند.

حالا با وجود عرضه انبوه پنبه است که انواعی از نخ پنبه های تولید شده توسط کشورمان را می توانیم شاهد باشیم که علاوه بر ارزش در بخش صادرات، در حوزه داخلی نیز بسیار کارآمد و موثر واقع شده اند.
در واقع با تکیه بر توانمندی ها و فرصت های خوبی که از این طریق حاصل گشته؛ می توان انواعی از نخ پنبه مرغوب و درجه یک ایرانی را در اختیار صنعتگران قرار داد؛ بدون اینکه در این زمینه نیازی به نخ پنبه های وارداتی باشد.
در انتها می توان ایران را از فعالان بسیار مهم در صنعت نخ پنبه ای داخل و خارج از کشور به شمار آورد که به ارائه مناسب این محصول در حوزه های مختلف دامن زده است.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما