فروش اینترنتی نخ پنبه ترک

در بین الیاف مختلف که در تولید و تهیه ی منسوجات مورد استفاده قرار می گیرد نخ پنبه بسیار پر کاربرد می باشد. این الیاف بسته به کیفیت و استقامت آن در انواع مختلفی وجود دارد. نخ پنبه ترک یکی از بهترین نمونه های این محصول با کیفیت و دوام بسیار بالا در برابر کشش، رطوبت، دمای هوا و خوردگی می باشد. امروزه بخش زیادی از منسوجات از جمله انواع پارچه ها و پوشاک، لوازم بهداشتی همچون حوله، لیف، گاز و باند پزشکی و … از نخ پنبه ی ترک تولید می شود که فروش اینترنتی آن بسیار رواج پیدا کرده است.

فروش اینترنتی نخ پنبه ترک

تجزیه و تحلیل فنی نخ پنبه ای ترک

تجزیه و تحلیل فنی نخ پنبه ای ترک	نخ پنبه ای ترک در طول های متفاوت وجود دارد. هر چه طول این نخ بزرگ تر باشد استقامت و دوام آن افزایش می یابد. این نخ زمانی که خیس می شود حجم کمتری پیدا می کند و وزن آن نیز به دلیل جذب آب و رطوبت بالا افزایش می یابد.

الیاف پنبه دارای پیچیدگی می باشد. میزان این پیچیدگی در نخ پنبه ترک به میزان زیادی افزایش می یابد. هر چه میزان این پیچ و تاب بیشتر باشد الیاف هنگام ریسندگی بهتر تاب خورده و محصول تولید شده کیفیت و دوام بالاتری پیدا می کند.

نخ پنبه ترک نسبت به نخ معمولی محکم تر می باشد. این نخ در برابر کشش مقاومت بسیار بالایی دارد و به راحتی پاره نمی شود. از این رو برای کشیدن اجسام سنگین از طنابی که از نخ پنبه تولید شده، استفاده می کنند. نخ پنبه ترک میزان پرز دهی خیلی پایینی دارد و در تولید آن از بهترین تکنیک ها و فرآیندها برای افزایش میزان کیفیت استفاده شده است. از این رو فرآورده های تولید شده از نخ پنبه ترک محبوبیت و دوام بیشتری نسبت به نمونه های مشابه دارند.

فرش هایی که امروزه تولید می شوند میزان پرز دهی خیلی کم داشته و معمولا بدون پرز می باشند. این درحالیست که فرش های قدیمی به شدت پرز می دادند. از دلایل این تفاوت پرزینگی استفاده از نخ ترک و مرغوب در تولید فرش های امروزی می باشد که میزان پرزدهی را به حداقل رسانده است.

چگونگی برآورد پرزدهی نخ پنبه

بسته به خواص الیاف پنبه و کیفیت آن میزان پرزدهی نخ و منسوجات تولید شده از آن متفاوت می باشد. علاوه بر اسن عواملی در خط تولید وجود دارند که این میزان را افزایش و یا کاهش می دهند. برای اینکه بتوانیم پرزدهی نخ پنبه را برآورد کنیم و آن را به حداقل برسانیم روش های مختلفی وجود دارد.

نخ های پنبه ای که در بسیاری از صنایع تولید الیاف ساخته می شوند معمولا مخلوطی از الیاف مختلف می باشند که ظرافت آن ها با هم فرق می کند و هر کدام درجه ی خاصی دارند. از این رو این اختلاف ضخامت سبب می شود الیاف ضخیم حرکت کرده و به سمت سطح نخ بروند و باعث پرز دادن نخ و الیاف پنبه بشوند.

هر چه طول نخ بلندتر باشد میزان پرز دادن نیز به مراتب افزایش می یابد. بنابراین استفاده از الیاف یکدست و با ضخامت برابر از میزان پرزینگی به شدت می کاهد. علاوه بر این روش هایی مانند واکس و یا روغن زدن نیز تا حدی از این ویژگی می کاهد. اضافه نمودن آنزیم ها روش دیگریست که امروزه جهت کاهش پرزینگی نخ به الیاف اضافه می شود.

محبوب ترین محصولات نخ پنبه

محبوب ترین محصولات نخ پنبه	محصولات نخ پنبه بی شمار بوده و به دلیل مزایای بالای آن در تهیه ی انواع  قالی، پارچه، پوشاک، گاز و پنبه ی بهداشتی، حوله، لیف و … از آن استفاده می شود. استقامت و دوام بالای نخ پنبه موجب شده انواع طناب ها از آن ساخته و تولید شوند.

تور ماهیگیری برای به دام انداختن انواع ماهی درشت و ریز و نیز در برابر فشار و موج های پر قدرت باید مقاومت و دوام بالایی داشته باشد. علاوه بر این در برابر رطوبت مقاوم بوده و پاره نشود. نخ پنبه یکی از پرکاربرد ترین نخ ها در تولید طناب ماهیگیری می باشد. این نخ برخلاف الیاف دیگر زمانی که مرطوب می شود کیفیت بهتری پیدا می کند.

نرمی و لطافت نخ پنبه و نیز ضد آلرژی بودن آن باعث شده در تهیه ی انواع لباس زیر، پوشاک کودکان، جوراب و دیگر لباس ها از این نخ استفاده شود. علاوه بر این دو ویژگی برتر نخ پنبه اولی جاذب رطوبت خوب و بالا و دوم سازگاری با انواع پوست ها و ضد حساسیت بودن آن، باعث تولید انواع حوله و تن پوش از این الیاف شده است.

لباس هایی که از نخ پنبه تولید می شوند و به اصطلاح نخی هستند مانع تجمع رطوبت و عرق روی پوست می شوند، بنابراین از بروز بیماری ها و حساسیت های پوستی جلوگیری می کنند. بخش عمده ی لباس ورزشکاران از الیاف پنبه تولید شده است. این لباس ها معمولا ضد عرق بوده و با انجام فعالیت طولانی مدت فرد با آن احساس راحتی می کند.

توسعه تجارت نخ پنبه در ایران

نخ پنبه در تهیه ی انواع پوشاک کاربرد وسیعی دارد. این نخ در بازار بین المللی از جمله ایران بسیار پرطرفدار بوده و هر ساله پیشرفت و توسعه ی زیادی را در صنایع تولید الیاف پنیه شاهد هستیم. تجارت نخ پنبه به عنوان یکی از پرطرفدارترین و محبوب ترین نوع الیاف در ایران و دیگر کشورهای خارجی توسط بزرگ ترین و برترین تولید کنندگان انجام می شود.

پوشاکی که از نخ پنبه تولید می شوند عایق سرما و گرمای بسیار خوبی به شمار می روند. در فصل گرما و تابستان پوشاکی که از نخ پنبه تهیه شده اند ( که در کشور ما به اصطلاح به آن ها لباس های نخی می گویند ) طرفداران زیادی دارند و در انواع طرح و رنگ تولید می شوند. یکی از دلایل بالا بودن تجارت نخ پنبه، تهیه ی انواع پارچه و پوشاک از آن در صنایع مختلف داخل و خارج کشور می باشد.

توسعه تجارت نخ پنبه در ایران از نظر پارامتر رنگ، کیفیت و استقامت در چند سال اخیر موجب شده استفاده از این الیاف در تولید انواع محصولات نساجی گسترش چشمگیری پیدا کند. امروزه فروش عمده و تجارت نخ پنبه به صورت آنلاین در داخل و خارج کشور بسیار متداول شده است. از این رو سالیانه انواع مختلف این محصولات به صورت غیر حضوری به سایر نقاط داخل و خارج کشور توزیع و ارسال می شوند.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما