فروش عمده نخ چله پنبه

نخ چله پنبه از الیاف مهم تارهای قالی می باشد که در رچشمار کم از آن استفاده می شود. چله پنبه در حال حاضر مصرف بسیار زیادی دارد و فروش عمده آن از طریق همین سایت و مشاوران این مجموعه امکان پذیر شده است.

همان طور که مستحضر هستید قیمت انواع چله متفاوت بوده و بستگی به اینکه پنبه یا ابریشم باشد و یا اینکه چند لا به چه کیفیت سفیدی تولید شده باشد. از این رو تاکید می شود که حتما با مشاوره صحیح به خرید آن همت گمارید. تا بتوانید هم قیمت و هم کیفیت مورد نظر را دریافت کنید.

نخ چله ای که در صنعت قالیبافی مورد استفاده قرار می گیرد با توجه به ضخامت و نمره آن سنجیده می شود، به طوری که می توان بیان کرد که در چله کشی با رچشمار های مختلف از تعداد لاهای متفاوت نخ استفاده می شود.

تعداد لا در چله قالی می تواند 6، 8، 9، 10، 12، 15، 18 و 24 لا باشد. با توجه به موارد گفته شده فروش عمده آن نیز امکان پذیر بوده و به درخواست مشتری پاسخ داده می شود. 

فروش عمده نخ چله پنبه

نخ چله در کجا کاربرد دارد؟

نخ چله در کجا کاربرد دارد؟	برای اینکه متوجه شویم که نخ چله کاربرد و استفاده آن به چه صورت است، با ما همراه باشید که انواع آن را بشناسیم و بعد با توجه به اینکه کجا استفاده می شود و با توجه به کدام معیار نوع مورد نظر انتخاب شود.

ما از سه دسته چله می توانیم در در چله کشی استفاده کنیم که شامل پنبه، ابریشم، پشم می باشد. همان طور که از نام چله  پنبه متوجه می شوید از الیاف غوزک پنبه گرفته شده و وارد کارخانه پنبه پاک کنی یا ریسندگی شده و به شکل خام یا تک لا عرضه می گردد.

این نخ وارد شده به بازار برای اینکه مشخص شود که آیا به صورت چله مصرف خواهد شد توسط ماشین یا دستی تبدیل خواهد شد. و اما گونه دیگر چله ابریشمی می باشد که از پیله کرم ابریشم بدست آمده و در کارخانه های ابریشم کشی این نخ وارد بازار می گردد. 

این چله برای رچشمار نمره بالا مناسب بوده و یا به زبان ساده تر اینکه قالی بافته شده ریز بافت تر و مرغوب تر می گردد. پس نتیجه می گیریم که فرش ظریف تر و به مراتب قیمت بالاتری خواهد داشت.

نوع دیگر که چله پشمی هست در طول زمان گذشته که دسترسی ساده و آسان داشته و اینکه امکاناتی برای تهیه چله پنبه نبوده استفاده می شد. البته در حال حاضر در بافت قالی که توسط عشایر صورت می گیرد این نوع چله پشمی کاربرد دارد.

نمره های متفاوت نخ چله

در مورد نمره های نخ چله باید تعداد لا در نظر گرفته شود و اینکه با تغییر تعداد لا رچشمار فرش هم تغییر می کند و فرشی که بافته می شود ظریف یا زمخت می گردد.

نخ چله پنبه 21 لا برای رچشمار 25، 18 لا برای رچشمار 32، 15 لا برای 40 و 12 لا برای رچشمار 46 مناسب هست. که البته نمره و لاهای مختلف دیگر هم تولید می شود که رچشمار های دیگر را شامل می شود. که می توانید برای اطلاعات بیشتر ارتباط بگیرید و کامل متوجه تمام موارد برای خرید نوع چله و تعداد لا شوید.

و همچنین نخ چله ابریشم 50 لا مناسب برای رچشمار 35، 45 لا برای 40، 42 لا برای 50، 39 لا مناسب 55، 36 لا برای رچشمار 60 جواب می دهد. و البته تعداد لای بیشتر نیز تولید و وارد بازار شده است.

و نکته دیگر که باید به آن اشاره کرد این است که زحمت و دستمزد بافنده در رچشمار بالا بالاتر بوده و قیمت چله با لای بیشتر هم به همین صورت است. فرش مرغوبیت بیشتر و ارزش و ظرافت بیشتری دارد.

نخ چله از نوع ابریشمی چیست؟

نخ چله از نوع ابریشمی چیست؟	قبل از اینکه به نوع نخ چله ابریشمی بپردازیم لازم است در مورد مرحله چله کشی توضیحاتی داده شود، که باعث روشن شدن تفاوت ها در انواع چله و همچنین شناسایی بهتر چله ابریشم گردد.

همانطور که می دانید چله کشی یک مرحله بسیار مهم برای آماده سازی جهت بافت فرش می باشد. کسی که چله کشی را انجام می دهد حتما باید در این زمینه با تجربه بوده و زبردست و ماهر باشد.

چله کشی به دو نوع فارسی و ترکی انجام می شود و ابزاری نظیر دار برای چله کشی، دف، نقشه و قلاب و نخ های رنگی لازم و ضروری می باشد. به این نتیجه می رسیم که باید به نوع نقشه، ظرافت فرش، نوع نخ توجه کرد تا طبق آن رچشمار، نوع چله هم مشخص گردد.

چله ابریشم از دل طبیعت و از پیله کرم ابریشم بدست می آید پس ارزش بیشتر و ظرافت بیشتری نسبت به انواع پنبه یا پشم دارد. اینکه ما چه فرشی با چه قیمتی می خواهیم ببافیم و تولید کنیم نوع چله را مشخص می کنیم. فرش بدست آمده از چله ابریشم ظرافت و زیبایی و شگفتی بسیار بالایی دارد و جز فرشهای صادراتی و مرغوب به شمار می آید.

با توجه به اینکه قیمت بالایی برای این فرش بدست می آید در محل رفت و آمد خانه قرار نمی گیرد. فرشهای نفیس ابریشمی بیشتر جنبه هنری و لاکچری دارد و زیبایی منزل و دکوراسیون را دو چندان می کند.

افزایش ظرفیت تولید در صنعت ریسندگی نخ

ظرفیت تولید نخ به عوامل متعددی بستگی دارد که می خواهیم به طور صریح بیان کنیم. می دانیم که در چند سال اخیر دستگاه های تکنولوژی پیشرفته و متنوعی در ایران مشغول به کار هستند و تحول عظیمی در تولید در صنعت نساجی صورت گرفته است. این بدان معناست که میتوان در این زمینه سرمایه گذاری های خوبی انجام داد و به بازار هدف پاسخ مناسبی از نظر تولید ارائه کرد.

پیشرفت دستگاه و کمبود کارگر و اینکه دستمزد ها بالاتر رفته است باعث مکانیزه شدن دستگاه ها شده و به دنبال آن ظرفیت تولیدی افزایش پیدا کرده است. 

البته با راه اندازی مجدد کارخانه هایی که بنا به دلایلی تعطیل شده اند باعث افزایش ظرفیت تولید خواهد شد. ضمن اینکه جنس ایرانی قابل رقابت با کشور های همسایه نیز از نظر قیمت و کیفیت می باشد و این می تواند برای صادرات بسیار مناسب و به صرفه برای مشتری خارجی باشد و به رشد اقتصاد کشور کمک شایانی شود.

به منظور حفظ کارخانجات تولیدی و ریسندگی باید به کالای ایرانی توجه بسیاری کرد که باعث رشد و شکوفایی کشور عزیزمان ایران می شود.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما