قیمت بهترین نخ پنبه در نمایندگی ها

بهترین نخ پنبه در راستای وفور الیاف طبیعی در ایران به بهترین کیفیت تولید می شود. الیاف پنبه در تولید انواع پوشاک و لباس مورد استفاده قرار می گیرد. قیمت بهترین نخ پنبه در نمایندگی ها بسته به کیفیت این الیاف تعیین می شود.

قیمت بهترین نخ پنبه در نمایندگی ها

انواع نخ های داخلی و خارجی موجود در بازار

انواع نخ های داخلی و خارجی موجود در بازار	عرضه انواع نخ در بازار بسیار زیاد است از هر یک از نخ های تولید شده برای استفاده و تولید محصولات مختلف استفاده می‌شود. به طور کلی می‌تواند نخ ها را در چهار دسته کلی تقسیم بندی کرد. برای آشنایی بیشتر با این نمونه ها با ما همراه باشید.

  • نخ های با الیاف طبیعی که شامل پنبه و ابریشم می‌شوند.
  • نخ های با الیاف مصنوعی که شامل پلی استر، پلی اتیلن، اکریلیک، ویسکوز و نایلون می‌شوند.
  • نخ های با الیاف طبیعی که شامل پلی استر ویسکوز و پلی استر پنبه  می باشند.
  • نخ های فنسی و فانتزی که شامل نخ های ریشن و اسلپ می باشند

 رنگ بندی انواع نخ در نمونه های نام برده شده بسیار زیاد است. به نوعی که می تواند پاسخ گوی نیاز مشتریان در بازار باشد. یکی دیگر از وجه تمایز نخ های موجود در بازار در برند های تولید کننده آن ها دیده می شود به صورتی که نخ های موجود در بازار به نخ های داخلی و نخ های خارجی دسته بندی می شوند. 

تقسیم بندی طول الیاف نخ پنبه

پنبه در گروه الیاف طبیعی دسته بندی می شود که منشا این محصول بر پایه گیاه سلولوز شناخته شده می باشد. این الیاف طبیعی دارای ساختار چند لایه می باشند و از دیواره ثانویه، دیواره اولیه و کانال لومن تشکیل شده اند.

خصوصیات الیاف پنبه ای بر اساس ویژگی هایی که در دیواره سلولوزی یا همان دیواره ثانویه این محصولات وجود دارد، متفاوت است. هر چه دیواره ثانویه الیاف طبیعی ضخیم تر باشد به این معنی است که پنبه رسیده است و از خواص مکانیکی و شیمیایی مطلوب تری برخوردار خواهد بود.

الیاف پنبه با توجه به ساختاری که دارند در سه دسته تقسیم بندی می شوند:

  • الیاف سخت
  • الیاف ضعیف
  • الیاف متوسط

 در زمینه دسته بندی طول الیاف نخ پنبه می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • الیاف بلند و مرغوب که شامل طول ۲۶ تا ۶۵ میلی متر هستند.
  • الیاف با طول متوسط که شامل ۱۲ تا ۳۳ میلی متر هستند.
  • الیاف با طول کوتاه و نامرغوب که در گستره ۹ تا ۲۶ میلی لیتر می باشند.

خصوصیات میکرو ساختار الیاف پنبه دارای پیچ و تاب زیادی است و همین خصوصیات باعث شده است که استفاده از پنبه در تجارت نساجی بسیار حائز اهمیت باشد.

پنبه جزو الیاف جاذب رطوبت شناخته شده می باشند و رطوبت بازیافتی  آن بین ۷ تا ۸ درصد است. این ویژگی الیاف پنبه باعث شده است که بتوانند در زمینه جذب رنگ و جذب رطوبت به‌ راحتی پوشش مطلوب را ایجاد نمایند. از این رو پوشش های پنبه دارای تنوع در رنگ می باشند. از دیگر خواص الیاف پنبه که می توان به آن اشاره کرد  ساختار و  ترکیب سلولوزی این الیاف است که قابلیت ترکیب با دیگر الیاف مانند پلی استر را دارند و به روش‌ های مختلفی می‌ توانند مورد رنگرزی قرار بگیرند.

تنوع در رنگ بندی انواع نخ پنبه

تنوع در رنگ بندی انواع نخ پنبه	 تنوع در رنگ بندی انواع نخ پنبه بسته به ساختار سلولزی این الیاف می باشد. همان طور که در مبحث قبلی اشاره شد الیاف پنبه دارای قابلیت ترکیب با الیاف دیگر را دارند و به همین دلیل می توانند به آسانی مورد عملیات رنگرزی قرار گیرند.

پنبه در واقع الیافی است که دارای ساختار بلوری  می باشد. حضور مناطق بلوری در این الیاف باعث شده است که خواص استحکامی آن نیز بی نظیر باشد. از الیاف پنبه برای تولید انواع پوشاک و لباس و هم چنین تولید انواع حوله استفاده می شود.

 مهم ترین دلیل استفاده از پنبه در نساجی های مختلف خصوصیاتی است که در آن گنجانده شده است. از جمله مهم ترین خصوصیات الیاف پنبه می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • نرمی و لطافت زیاد
  • جذب رطوبت بالا
  • استحکام کششی زیاد
  • مقاومت سایشی زیاد
  • افزایش استحکام در حالت مرطوب
  • مقاومت کم در برابر چروک شدن
  • مقاومت زیاد در برابر حرارت

 الیاف پنبه به دلیل مقاومتی که در برابر حرارت دارند و هم چنین به دلیل استحکام و جذب رطوبت بالا در عملیات رنگرزی، رنگ پذیری بهتری به خود می گیرند.

تجارت آسان نخ پنبه

الیاف پنبه جزو محصولات تولید شده در نقاط مختلف ایران است. از آنجایی که  تولید این محصول در ایران بسیار زیاد است، تجارت آسان نخ پنبه در بازار های داخلی و خارجی اجرا شده است.

نخ پنبه دارای خصوصیات و مشخصات بسیار زیادی است از این رو در تولید بسیاری از محصولات پوشاک و غیر پوشاکی مورد استفاده قرار می گیرد.

همان طور که در مباحث قبلی اشاره کردیم الیاف پنبه بر پایه گیاهی سلولوز تشکیل شده است. پنبه از گیاهی به نام قوزه برداشت می‌شود.

دانه های پنبه در اولین مراحل رشد درون قوزه قرار می گیرند. الیاف پنبه به صورت انبوه در سطح پنبه دانه ها شروع به رشد کردن پیدا می کنند و برای برداشت و چیده شدن آماده می شوند.

امروزه برای چیدن پنبه از ماشین آلات کشاورزی استفاده می شود در صورتی که در گذشته این کار با دست انجام  می شده است.

در روش برداشت ماشینی انواع پنبه، ماشین مخصوص الیاف پنبه، را از قوزه جدا و جمع‌ آوری می‌کند. نحوه کارکرد این ماشین به نوعی است که به گیاه پنبه آسیب وارد نمی کند .بعد از چیدن پنبه در کارخانه ها به کمک ماشین پنبه پاک کن دانه های پنبه را از الیاف پنبه جدا می کنند و در مرحله بعد الیاف پنبه به صورت به هم فشرده شده به شکل بسته های مکعبی شکل که با آن ها عدل هم گفته می شود آماده می شوند.

در مرحله بعد به منظور تبدیل الیاف پنبه به نخ  آن ها را به کارخانجات ریسندگی انتقال می دهند.

الیاف پنبه دارای کیفیت های متنوعی می باشند. مهم ترین عامل تعیین کننده کیفیت الیاف پنبه، طول و ظرافت آن است. هر چه الیاف پنبه بلند تر و ظریف تر باشد، استحکام و نرمی آن به مراتب بیشتر و بالاتر خواهد بود. در راستای تفسیر این موضوع کیفیت بالای الیاف پنبه روی قیمت آن نیز تاثیر دارد. از این رو الیاف پنبه در بازار با رنج قیمتی مختلف به مشتریان ارائه داده می شود.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما