قیمت نخ پلی استر ویسکوز

پارچه، فرش، بافندگی عناصری هستند که از زمانهای دور در تاریخ بوده اند و از جمله نیازهای اصلی انسان به حساب می آیند. زیرا نیاز انسان به پوشش و لباس از ابتدای وجود او بوده، بعدها به وسایلی که روی آنها راه برود یا برای خود چادر برپا کند، خود را از سرما و گرما محافظت کند نیاز پیدا کرد و اینطور بود که بافندگی را به وجود آورد. ماده اولیه بافتن انواع پارچه و بافتنی های دیگر، نخ است و نخهای امروزی با ساختار جدید، از جمله نخ پلی استر ویسکوز این امکان را در اختیار ما می گذارد که محدودیتهای طبیعت را کنار بزنیم و بهتر و بهینه تر بافندگی و تولید کنیم.

قیمت نخ پلی استر ویسکوز

آنچه که باید درمورد نخ پلی استر ویسکوز بدانیم

آنچه که باید درمورد نخ پلی استر ویسکوز بدانیم برای بافتن و تولید انواع پارچه و منسوجات دیگر دو نوع نخ یا الیاف تولید می شود:

  • الیاف طبیعی: این نوع نخ از پشم و پنبه درست می شود که مستقیم از طبیعت به دست می آیند و بعد از به اصطلاح ریسیدن آماده بافتن می شود‌.
  • الیاف مصنوعی: این الیاف از طریق فعل و انفعال و ترکیبات شیمیایی ساخته می شوند که با توجه به نوع ماده به کار رفته در آنها انواع مختلفی دارند.

نخهایی که ماهیت آنها الیاف مصنوعی است می توانند از موادی مانند پلی آمید، پلی استر، ویسکوز، الیاف شیشه، پروپیلن، اکریلیک ساخته شده باشند.

نگهداری و تمیز کردن و شستشوی پارچه از جنس نخ پلی استر نکات خاص خود را دارد. از جمله اینکه به دلیل جنس خاص الیاف آن، بهتر است برای از بین رفتن الکتریسیته ساکن روی لباس از شوینده هایی که حاوی نرم کننده هستند استفاده کنید.

سعی کنید که برای خشک کردن لباس از جنس ویسکوز از دماهای بالا استفاده نکنید، زیرا خشک کردن در دمای پایین باعث دوام بیشتر آن می شود.

پارچه ویسکوز از جمله الیافی است که دیر چروک می شود و این ویژگی خوب و جالب توجهی است. اگر هم قصد این را دارید که از اتو استفاده کنید بهتر است اتو را خیلی داغ نکنید و فقط با گرمای ملایم اتو کشی را انجام بدهید.

توجه کنید که بافته ها یا محصولات از جنس پلی استر در مجاورت با حرارت و آتش ممکن است دچار سوختگی شوند، زیرا قابلیت اشتعال این نوع الیاف بالاست. بهتر است برای حفظ ایمنی در هنگام استفاده از این الیاف این نکته حتما رعایت شود.

ویژگی های نخ پلی استر ویسکوز

نخ پلی استر ویسکوز دارای خاصیت های منحصر به فرد ظاهری و ساختاری است که خوب است به چند مورد مهم اشاره کنیم: 

  • این نوع نخ از نظر مقاومت و طول عمر بادوام است. به این معنا که قدرت تحمل فشار و کشش بالا را دارد و در مدت زمان بالای استفاده، کیفیت و فرم اولیه خود را از دست نمی دهد. 
  • بافته هایی مثل لباس، فرش و… وقتی در معرض دماهای مختلف قرار می گیرند تغییر بو و رنگ می دهند. اما نخ ویسکوز در برابر این تغییرات محیطی تغییر نمی کند و شکل آن ثابت می ماند. 
  • معمولا در هم پیچیده شدن الیاف انواع بافته ها یکی از ایراداتی است که در مدت زمان استفاده برای آن رخ می دهد و این پیچیده شدن از نظر ظاهری برای مصرف کننده ناخوشایند است. اما نخ پلی استر از این عیب هم مصون است و الیاف آن در جای خود باقی می مانند.

برای مصرف کنندگان لباس خیلی اهمیت دارد لباسی که می پوشند چون با پوست بدن مستقیم در تماس است، باعث ایجاد حساسیت و آلرژی برای آنها نباشد. اگر شما هم این تجربه ناخوشایند را داشتید، خوب است که بدانید الیاف پلی استر ویسکوز سازگار با پوست بدن بوده و هنگام استفاده برای سلامتی پوست ما مشکل ایجاد نمی کند.

شستن لباسها یکی از موارد روزمره و کارهای همیشگی است که ما انجام می دهیم. خیلی مهم است که لباس چه زمانی که از ماشین استفاده می کنیم و چه زمانی که می خواهیم با دست آنها را شستشو بدهیم، راحت تمیز شوند و لکه و آلودگی در بافت آنها نماند. لباسهای از جنس نخ ویسکوز راحتی شستشو را برای مصرف کنندگان تضمین می کند.

وقتی قصد انتخاب نوع خاصی از لباس یا پارچه داریم، مهم است که بافت آن نرم باشد. سختی و زبری پارچه باعث می شود که آن را انتخاب نکنیم و کنار بگذاریم. یا گرم بودن و خنک بودن پارچه و لباس با توجه به فصلی که در آن هستیم برای ما اهمیت دارد.

پارچه های بافته شده از جنس ویسکوز بافت لطیف، هم در نوع پارچه خنک تابستانی و هم پارچه گرم زمستانی دارند. در هر فصل سال که قصد خرید داشته باشید می توانید با توجه به نیاز و سلیقه خود به خرید پارچه گرم یا خنک از جنس ویسکوز اقدام کنید و از خرید خود لذت ببرید.

موارد مصرف نخ پلی استر ویسکوز

موارد مصرف نخ پلی استر ویسکوز آیا تهیه انواع لباس برای پوشیدن تنها کاربردی است که برای نخ پلی استر ویسکوز وجود دارد؟ جواب خیر است.

موارد مصرف نخ پلی استر خیلی گسترده تر از کاربردهای سنتی است که الیاف مصنوعی مثل نخ و پنبه دارند و این به دلیل ماهیت این نوع نخ است که آن را مقاوم و پرکاربرد کرده است.

از جمله کاربردهایی که امروزه نخ ویسکوز در صنعت دارد این موارد است:

  • صنعت فرش و موکت: در تولید انواع فرش و موکتهای مختلفی که در بازار وجود دارد از نخ پلی استر استفاده می شود که دوام و زیبایی را برای آنها ایجاد می کند.
  • تولید مبلمان: برای ساخت انواع روکش مبلمان از پلی استر استفاده می کنند.
  • تولید انواع کالای خواب: بالش، متکا، تشک که از لوازم ضروری یک خانه به حساب می آید الیاف پلی استر را در تولید خود به کار می برند. 
  • تولید انواع اسکاج ظرفشویی.
  • تولید کفپوش مقاوم برای خودرو.

مراکز معتبر پخش انواع نخ پلی استر

 بازار عرضه و تقاضا و پخش انواع نخ و الیاف پلی استر در کشور فعال است و آمادگی این را دارد که با هر میزان و مقدار و هر نوع و کیفیتی که خریداران محترم تمایل داشته باشند، محصولات را به آنان عرضه نماید.

برای خرید عمده انواع نخ پلی استر بهتر است که:

  • به مراکز و نمایندگیهای معتبر مراجعه شود که خرید با بهترین قیمت صورت بگیرد و اجناس با کیفیت بالا خریداری شوند.
  • امروزه به کمک اینترنت این امکان فراهم است که به راحتی به اطلاعات محصول مورد نظر دست پیدا کنیم و خرید خود را هم انجام بدهیم.

شما خریداران محترم اگر تمایل به کسب آخرین اطلاعات از بازار و قیمت انواع نخ پلی استر ویسکوز دارید، می توانید از طریق همین سایت اقدام کرده و با کارشناسان ما ارتباط برقرار نمایید.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما