مجهز ترین کارخانه نخ خیاطی پنبه در ایران

نخ خیاطی پنبه در مجهز ترین کارخانه های تولید نخ در ایران تولید می شود. این نخ کاربرد های فراوانی دارد و در صنایع مختلفی از آن استفاده می شود. نخ پنبه خیاطی نخی است که به رنگ های مختلف موجود بوده و ظرافت خاصی دارد.

مجهز ترین کارخانه نخ خیاطی پنبه در ایران

انواع نخ های خیاطی را بشناسید

انواع نخ های خیاطی را بشناسید	اگر بخواهید انواع نخ های خیاطی را بشناسید باید بدانید که نخ هایی که در خیاطی از آن ها استفاده می شود چندین نوع مختلف هستند و شناسایی آن ها کار دشواری نیست. علت اینکه در خیاطی از نخ های مختلف استفاده می شود این است که برای دوخت قسمت های مختلف پارچه نیاز به نخ مخصوص آن قسمت می باشد و با یک نوع نخ نمی توان همه قسمت های پارچه را دوخت.

نخ های خیاطی از نظر جنس نیز باهم تفاوت دارند، برای مثال در خیاطی از نخ مخلوط، نخ طبیعی و نخ مصنوعی استفاده می گردد که نخ طبیعی محکم ترین نوع نخ خیاطی به حساب می آید. اما اگر بخواهیم به طور کلی توضیحاتی درباره انواع نخ را خدمت شما ارائه دهیم باید بگوییم که اولین نخ پر مصرف در خیاطی نخ پنبه می باشد.

نخ پنبه در بازار به وفور یافت می شود و کاربرد های مختلفی در خیاطی دارد. از نخ پنبه برای کوک زدن پارچه استفاده می گردد و می توان گفت که پر مصرف ترین نوع نخ در خیاط خانه ها نخ پنبه می باشد. دومین نخ پر مصرف در خیاطی، نخ ابریشمی است که از سلولز و ابریشم ساخته می شود.

این نخ مقاومت بالایی دارد و از آن برای حاشیه دوزی انواع پارچه استفاده می شود. نخ فلزی نیز یکی از نخ های پر مصرف در خیاطی می باشد. این نخ در شرکت ها تهیه شده و برای ساخت آن از فلز هایی استفاده می شود که درخشندگی بالایی داشته باشند.

نخ فلزی نیز از درخشندگی بسیار بالایی برخوردار است و بیشترین مصرف آن در خیاطی، تزئین لباس می باشد. نخ پشمی نیز یکی از انواع نخ خیاطی می باشد که از پشم تولید شده و مقاومت کمتری نسبت به دیگر انواع نخ خیاطی دارد. کاربرد نخ پشمی در خیاطی دکمه دوزی می باشد.

برای پارچه های ظریف از چه نخ هایی استفاده کنیم؟

اگر بخواهیم به این سوال که برای پارچه های ظریف از چه نخ هایی استفاده کنیم؟ پاسخ دهیم باید بگوییم که نخ مناسب برای دوخت پارچه های ظریف نخ ابریشمی می باشد. نخ ابریشمی ظرافت خاصی دارد و با استفاده از آن برای دوخت پارچه های ظریف، ظرافت پارچه نیز حفظ می گردد. این نخ مقاومت بالایی نیز دارد و در هنگام دوخت پارچه را تکه نخواهد کرد.

برای دوخت پارچه های ظریف می توان از نخ های دیگر نیز استفاده‌نمود، برای مثال می توان از نخ پلی استر استفاده کرد. نخ پلی استر یکی از نخ های تولید شده از گیاه پنبه می باشد و مقاومت بالایی دارد. این نخ بسیار نازک و ظریف بوده شکل ظاهری پارچه را نیز حفظ خواهد کرد. نخ پلی استر بیشتر به رنگ سفید تولید می شود و بیشتر در دوخت پارچه های سفید از آن استفاده می شود. 

کاربرد نخ پشمی و فاستونی در خیاطی

کاربرد نخ پشمی و فاستونی در خیاطی	کاربرد نخ پشمی و فاستونی در خیاطی متفاوت بوده و هرکدام کاربرد خاص خود را دارند. همانطور که در بالا بیان شد نخ پشمی نخی کاملا متفاوت بوده و در واقع کمترین میزان مقاومت‌را نسبت به دیگر انواع نخ برخوردار است. نخ پشمی نیز جز نخ های ظریف به حساب آمده و کاربرد آن در خیاطی دوخت دکمه های لباس می باشد.

از آنجایی که دکمه لباس به راحتی نصب می شود نیاز به نخ های ضخیم و قطور برای دوخت آن نیست و نخ پشمی کفایت خواهد کرد. نخ پشمی در رنگ های سفید، کرم و مشکی در بازار موجود می باشد و به دلیل کاربرد بسیار کمی که دارد انواع رنگی آن تولید نمی شود. نخ فاستونی نیز از پشم تولید می شود اما کاربرد کاملا متفاوتی نسبت به نخ پشمی دارد.

نخ فاستونی نخی نسبتا ضخیم به حساب می آید و در انواع رنگ تولید می شود. از نخ فاستونی برای بافت لباس، قالی بافی و دستگیره بافی استفاده می شود. شکل ظاهری نخ فاستونی نیز شباهت بسیار زیادی به کاموا دارد.

وضعیت مصرف نخ در جهان

مصرف نخ در جهان اکنون وضعیت بسیار خوبی دارد. صنعت تولید لباس در تمام کشور های جهان بسیار گسترده تر شده و باعث شده که مصرف نخ در جهان با افزایش چشم گیری مواجه شود. افزایش مصرف نخ برای کشور ما خبر بسیار خوبی می باشد زیرا سالانه مقدار زیادی از انواع نخ های تولید شده در شرکت های ایرانی به سرتاسر جهان صادر می شود.

شرکت های بسیار زیادی در سرتاسر ایران وجود دارند که به تولید انواع نخ پرداخته اند. این شرکت ها تمام سعی و تلاش خود را می کنند که بتوانند نخ با کیفیت تولید کنند و آن را با مناسب ترین قیمت به دست مشتریان خود برسانند. از آنجایی که قیمت نخ های تولید شده در شرکت های ایرانی نسبت به کیفیت بسیار بالایشان مناسب است، شرکت های دیگر کشور ها تمایل بسیار زیادی به خرید نخ های ایرانی دارند.

همانطور که همه ما می دانیم بخش عمده ای از نخ تولید شده توسط شرکت های ایرانی به کشور های مختلف جهان صادر می شود. شرکت های تولید کننده نخ برای مشتریان خارج از کشور خود این امکان را فراهم گرده اند که با استفاده از خرید جمله ای مشتری بتواند از مزایای خوب آن بهره مند گردد. خرید جمله ای اینگونه است که ابتدا شرکت های خارجی برای تهیه نخ به شرکت های ایرانی مراجعه کرده و نخ مورد نظر خود را انتخاب می کنند.

سپس به جای اینکه پانصد عدد نخ خریداری نمایند یکجا پنج هزار عدد نخ خریداری کرده و در طرح تخفیفاتی شرکت قرار می گیرند. شرکت های ایرانی برای مشتریانی که خرید جمله ای انجام می دهند تخفیف بسیار خوبی در نظر گرفته اند.

علت این تخفیفات این است که شرکت توانسته در مدت زمان بسیار کم مقدار فروش بسیار بیشتری داشته باشد و به سود بالاتری دست پیدا کند. پس اگر بخواهیم به یک نتیجه گیری کلی بپردازیم باید بگوییم که مصرف نخ در جهان در واقع به سود شرکت های ایرانی است و سالانه مقدار بسیار زیادی از نخ جهان توسط شرکت های ایرانی تولید می گردد.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما