مرکز فروش بهترین نخ پنبه پارچه

از زمان پیدایش نخ ها زمان زیادی می گذرد، نخ رشته های دراز و نازکی از الیاف طبیعی یا مصنوعی هستند که از آن ها استفاده های زیادی در صنعت می شود. صنایعی که از نخ استفاده می کنند، صنعت تهیه پوشاک، صنعت تهیه ابزار آلات پزشکی و … . نخ پنبه ها انواع مختلف دارند، نخ پنبه پارچه برای دوخت روی لباس ها یا به عبارتی به عنوان روکار به کار می رود و به زیبا نشان دادن لباس کمک می کند. این نوع نخ در وزن های مختلف و با درجه ريز و درشت بودن نخ ها و موارد استفاده آن ها با هم تفاوت دارند. در ادامه مطالب در مورد انواع نخ و کاربرد آن ها صحبت خواهیم کرد.مرکز فروش بهترین نخ پنبه پارچه

مزایای استفاده از نخ پنبه

مزایای استفاده از نخ پنبه 	نخ پنبه در واقع از الیاف گیاه پنبه به دست می آید، این الیاف در طول دو ماه یا کمی بیشتر به وجود می آیند و بعد از آن این دانه های حاوی الیاف پنبه را چیده و به کارخانجات مخصوص می برند تا در آن جا پنبه را از داخل این دانه ها خارج کنند، این روش در دو شهر گنبد و گرگان بیشتر رایج است و مورد استفاده قرار می گیرد.

استفاده از نخ پنبه به دست آمده در تولید پارچه گلیم بافی، قالی بافی و زیلو می باشد، اهمیت این محصول در اقتصاد بسيار زياد است و به همين دليل به آن نام طلای سفید داده اند، مرغوبیت این نوع محصول به محل پرورش و اقلیم منطقه بستگی دارد و بهترین آن به رنگ سفید می باشد.

همانطور که گفته شد نخ پنبه در قالی بافی مورد استفاده قرار می گیرد و مورد استفاده آن در تهیه نخ چله و تار و پود آن می باشد.

از مزایای استفاده از این نوع نخ این است که دارای استحکام خوبی می باشد و این استحکام از طریق تابيدن به دست می آید، بید به آن نمی زند و در برابر حرارت و مواد قلیایی مقاومت و پایداری خوبی دارد ولی در برابر مواد اسیدی تجزیه می شود.

این محصول از نظر طول و رنگ و قطر دارای تقسیم بندی های متفاوتی می باشد، استفاده از هر کدام از این ها بنابر نیاز و سلیقه افراد روی لباس ها مورد استفاده قرار می گیرد.

استفاده از نخ پنبه در پارچه برای کنترل رطوبت بدن

بيشترین تولید نخ پنبه در ایران می باشد بیشترین استفاده از آن هم در خود ایران می باشد، بسیاری از نخ ها در صنعت پارچه استفاده می شوند و یا در ترکیب با سایر نخ ها در تولید پارچه های پشمی، جین کشی و انواع دیگر لباس که در زمستان مناسب می باشد استفاده می شوند.

نخ پنبه جزو الیاف طبیعی می باشد، این نوع الیاف به صورت طبیعی در طبیعت یافت می شود و نیاز به دستکاری انسانی نیست در حالی که الیاف مصنوعی ساخته دست بشر می باشد، الیاف طبیعی به دو دسته الیاف طبیعی گیاهی و حیوانی تقسیم بندی می شوند، الیاف طبیعی حیوانی همچون پشم و پوست حیوانات است و الیاف طبیعی گیاهی همچون پنبه و کتان، این محصولات باید به کارخانه برده شوند و پس از تغییرات روی آن ها تبدیل به نخ شوند.

علاوه بر نخ هایی که گفتیم یک دسته دیگر هم وجود دارد که از ترکیب الیاف طبیعی و الیاف مصنوعی به دست می آیند، مثل نخ های پلی آستر پنبه.

نخ پنبه در پارچه برای جذب رطوبت بسیار خوب است، همانطور که گفتیم این نوع نخ را با نخ های مصنوعی ترکیب می کنند و از آن ها در تهیه محصولاتی همچون لباس نوزادان، دستمال کاغذی، کالای خواب، پانسمان ها و شلوارهای جین و حوله و خیلی محصولات دیگر استفاده می کنند، دلایل استفاده از الیاف نخ بخاطر راحتی پوشش، جذب رطوبت و موجود بودن می باشد.

ضد آلرژی بودن نخ پنبه

ضد آلرژی بودن نخ پنبه	نخ پنبه به علت طبیعی بودن ضد آلرژی می باشد و برای افرادی که به الیاف مصنوعی واکنش نشان می دهند انتخاب مناسبی می باشد.

الیاف پنبه از پرمصرف ترین منسوجات در جهان می باشد و روز به روز مقدار مصرف آن بیشتر می شود، در زمینه های پوشش مثل جوراب و لباس زیر و رو، بهداشتی مثل حوله ها و باند، صنعتی از بند کفش تا تور ماهيگيری از این نوع نخ تولید می شوند.

این نوع پارچه های نخی در طولانی مدت در مقابل خورشید تغییر رنگ می دهند و خراب می شوند، در آب و رطوبت کیفيت بهتری از خود نشان می دهند ظرافت آن بیشتر است و در صورت کاهش رطوبت از این کیفیت و ظرافت پارچه کاسته می شود و کوتاه تر می شود.

این نوع الیاف علاوه بر اینکه در زمستان و با ترکیب با سایر الیاف می تواند برای دوخت لباس مناسب باشد برای دوخت لباس در فصل تابستان هم می تواند مفید باشد و علت آن این است که به راحتی هوا را از خود عبور می دهد و باعث خنک شدن می شود، همچنین لکه ها از روی این نوع پارچه به راحتی پاک می شود و هم اینکه مقاومت پارچه های نخ پنبه بالا می باشد و فرسایش و ساییدگی آن به نسبت پایین است.

گسترش کانال های توزیع نخ پنبه در کشور

کانال های توزیع نخ پنبه در کشور بسیار می باشد، ولی بهترین روش برای تهیه نخ پنبه خرید از نمایندگی ها می باشد و پیدا کردن این نمایندگی ها هم در اینترنت به راحتی قابل اجرا است.

معمولا شرکت های تولید کننده هر محصول سایت هایی را معرفی می کنند تا خریداران با خیال راحت خرید خود را انجام دهند، این سایت ها زیر نظر همین شرکت های تولیدی کار می کنند و قابل اعتماد هستند و می توان محصول را با قیمت مناسب و کیفیت مطلوب و از طریق اینترنت تهیه کنید.

لباس ها و پارچه هایی که از نخ تولید شده اند به علت کیفیت و مطلوبیت خوب در بازار قیمت های بالاتری دارند و مردم و فروشنده ها آن را با نام لباس یا پارچه نخی می شناسند.

کتان نیز نوعی الیاف طبیعی است ولی در ایران کشت نشده، این نوع پارچه هم قابلیت پاک کردن لکه ها را دارد و جزو پارچه های محبوب می باشد و جزو پارچه هایی است که آبگیری خوبی دارد و مانند پنبه برای درست کردن حوله کاربرد دارد.

مراکز فروش بهترین نخ پنبه همانطور که گفته شد توسط کارخانه های تولید الیاف پنبه معرفی می شوند، این مراکز با حذف واسطه ها سعی دارند محصول را مستقیم به دست خریدار بدهند با قیمت مناسب.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما