نمایشگاه نخ پنبه در یزد

نمایشگاه نخ پنبه یزد معمولا انواع متنوعی از نخ ها را در معرض نمایش گذاشتهف که این امر می تواند تا حد زیادی به یافتن بازارهای جدید و مشتریان بیشتر برای آنها منجر شود. لازم به ذکر است که نخ پبنه با توجه به کاربرد زیادی که دارد از بازار پررونقی برخوردار می باشد.

نمایشگاه نخ پنبه در یزد

انواع نخ های مناسب برای صنعت پارچه بافی کدامند؟

انواع نخ های مناسب برای صنعت پارچه بافی کدامند؟

صنعت پارچه بافی یکی از صنایع بسیار مهم در کشور بوده که سالانه با تولیدات بسیار زیادی که دارد، نقش مهمی را در اقتصاد کشور ایفا می کند. پارچه ها به طور کلی در موارد متعددی مورد استفاده قرار دارند.

به طور کلی لباس های زیبایی که در بازار عرضه می شوند، با استفاده از پارچه هایی تولید می شوند که در کارخانه های پارچه بافی تولید می شوند. به نوعی همه ما برای دوخت و دوز لباس و همچنین برای بسیاری از موارد مانند دوخت رومیزی و بسیاری از موارد تزئینی از این پارچه ها استفاده می کنیم.

یکی از مهمترین موارد مورد استفاده در پارچه ها، نوع نخ به کار رفته در آنها می باشد. بر این اساس انواع نخ پنبه برای این پارچه مورد استفاده قرار می گیرد. همان طور که می دانید ما هیچ نخی نداریم که در آن از پنبه استفاده نشده باشد، به معنای دیگر همه نخ ها با استفاده از پنبه تولید می شوند. اما میزان پنبه به کار رفته در آنها تعیین کننده میزان مرغوبیت آن ها می باشد. امروزه انواع نخ ها در بازار عرضه می شوند که در این جا به صورت مختصر به برخی از آنها پرداخته می شود. در یک تقسیم بندی کلی می توان نخ ها را به سه نوع گیاهی، حیوانی و مصنوعی تقسیم بندی کرد.

  • نخ پنبه:
    نخ پنبه که به عنوان بهترین و مرغوبترین نخ تولیدی در جهان می باشد، از الیاف های طبیعی گیاهی تشکیل شده و در اندازه های متفاوت
    تولید و عرضه می شوند. از این نخها در خیاطی برای کوک زدن و رویه کار لباس ها
    استفاده می کنند.
  • نخ پشمی: به طور کلی نخهای پشمی الیاف طبیعی و حیوانی می باشند. این نخ ها دارای استحکام
    بسیار بالایی بوده و جزء نخهای ضخیم به حساب می آیند. از آنها بیشتر برای دوخت پارچه
    های کلفت استفاده می شود. در واقع نخهای پشمی در هنگام استفاده به دلیل خاصیتی
    که دارند از هم گسسته می شود. بنابراین برای دوخت پارچه های نازک و نازک
    دوزی و خیاطی و گلدوزی از این نخ استفاده نمی شود.
  • نخ ابریشم:
    این نخها نیز از الیاف های طبیعی حیوانی ساخته می شوند. البته نخ های
    ابریشمی هم از الیاف های طبیعی ساخته شده و هم از الیاف
    های مصنوعی هم تولید می شوند که هر کدام ویژگی های متفاوتی دارند. در حال حاضر نخهای ابریشمی در
    سایز های مختلفی در بازار عرضه می شوند که بعضی از آن ها از کشور های دیگر وارد می شوند. از ابریشم های کلفت که به صورت کلاف می باشند،
    برای بافت فرش و گلیم به طور گسترده ای استفاده می شود. همچنین از ابریشم های خیلی نازک برای
    گلدوزی و دوخت پارچه ها بهره گرفته می شود.
  • نخ دمسه:
    این نخ ها بیشتر به صورت وارداتی بوده که در سایز ها و اندازه های متفاوتی وجود دارند و هر کدام کاربردی
    متفاوت دارند.
  • نخ فاستونی:
    نخ های فاستونی به نخهایی گفته می شود که از پشم و کرک و مواد پلی استر تولید می شوند. در واقع از این نخ به دلیل ضخامت و کلفتی آن برای بافتن بسیاری از محصولات استفاده می کنند.
  • نخ فلزی:
    نوع نهایی این نخ ها نیز با استفاده از آلیاژهای فلز تولید می شوند. به طور عمومی این نخ ها از فلز های براق ساخته شده و به دلیل زیبایی
    و درخشندگی که دارند برای دوزندگی و گلدوزی به طور چشمگیری استفاده می شوند.

با این وجود می توان گفت نخها
دارای انواع متفاوتی هستند و هر کدام ویژگی های خاص خودشان را دارند. بر این اساس
با توجه به ظاهر و ویژگی شان در جاهای مختلف مورد استفاده قرار می گیرند. در واقع برای پارچه
های ضخیم و کلفت از نخهای کلفت استفاده می شود  و برای پارچه های نازک و
سبک از نخهای سبک و نازک استفاده می شود.

درجه بندی نخ پنبه در صنعت نساجی

به طور کلی ماده اصلی مورد استفاده در صنایع نساجی نخ می باشد، به بیان دیگر بدون استفاده از نخ همی توان حتی یک میلیمتر پارچه را تولید نمود. بر این اساس در این صنابع با توجه به شناخت و اطلاعاتی که از نخ ها دارند، انواع گوناگونی از پارچه ها را تولید می کنند.

نکته قابل توجه در این جا این است که در همه پارچه های تولید شده در صنایع نساجی بدون استثنا از میزانی پنبه استفاده می شود. بر همین اساس درجه بندی نخها بر اساس میزان پنبه به کار رفته در آنها صورت می گیرد. نخ پنبه با توجه به این از الیاف طبیعی و گیاهی تولید می شود، برای بدن در تمام فصول سال مناسب بوده و به دلیل طبیعی بودن آن کاملا با ساختار بدن سازگاری دارد.

لازم به ذکر است که درجه بندی نخ پنبه نیز به طور کلی از درجه بندی های متفاوتی برخوردار می باشد. برای مثال به هر میزان که میزان نخ تولید شده بیشتر از پنبه مرغوب در تولیدش استفاده شده باشد، در نتیجه در درجه بالاتری قرار خواهد گرفت.

ویژگی های متفاوت انواع نخ پنبه

ویژگی های متفاوت انواع نخ پنبه 	ویژگی های متفاوت نخ پنبه به طور کلی آن را از سایر انواع نخ ها متمایز می کند. به بیان دیگر می توان گفت این نخ با توجه به این که کاملا طبیعی بوده و از الیاف طبیعی و گیاهی بدست می آید در نتیجه سازگار با بدن بوده و به خوبی از بدن در برابر سرما و گرما محافظت می نماید.

لازم به ذکر است که این نخ ها به سبب طبیعی بودنشان به مثابه یک موجود طبیعی عمل کرده و به خوبی تنفس می کنند، یعنی هوا را در میان تار و پودهای شان رد و بدل کرده و به همین دلیل از ایجاد تعریق و همچنین بو گرفتن بدن نیز جلوگیری می کنند.

کسب تجربه درباره صادرات نخ پنبه

برای صادرات هر محصولی و به ویژه برای محصولاتی مانند نخ پنبه همواره نیاز به کسب آگاهی و تجربه بسیار زیاد می باشد. صادرات این محصولات می تواند تا حد بسیار زیادی برای کشور ارز آوری داشته باشد. اما همیشه صادرات به راحتی نمی باشد/ در واقع ابتدا باید بازار مناسب را یافته و سپس استانداردهای جهانی برای صادرات آن محصول را نیز کسب کرد.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما