نمایندگی انواع نخ پلی استر در قزوین

در تولیدات الیاف، نخ پلی استر قزوین بیشترین سهم را دارا می باشد. انواع نخ پلی استر دارای خواص بسیار زیادی چون قابلیت برگشت پذیری بالا، استحکام و ثبات می باشد. در حال حاضر مراکز فروش معتبری در شهر قزوین فعالیت دارند که به فروش این نوع نخ به صورت عمده و جزیی می پردازند و مشتریان با مراجعه به آن ها می توانند انواع این نخ را تهیه نمایند.

نمایندگی انواع نخ پلی استر در قزوین

مشخصات نخ پلی استر POY

مشخصات نخ پلی استر POY	نخ پلی استر POY به نوعی نخ می گویند که از یک زنجیره مولکولی ساخته شده است و شکل آن نیمه منظم می باشد. این نوع نخ ها به شکل ترکیبی می باشند و در کارخانه های تولید الیاف به صورت نخ های دارای انعطاف و قابل کشش تبدیل می شوند.

این نخ های نیمه مات و نیمه براق، در کارخانه ها به صورت رنگی تولید می گردند. این گونه نخ ها به شکل های مختلف در تولید پارچه های قابل کشش استفاده می شوند. نخ پلی استر POY را با توجه به کشش آن تقسیم بندی می کنند. این نوع نخ با سرعت بالایی تولید می گردد و شفافیت و درخشندگی بالایی ندارد.

نگهداری از این نوع نخ ها بسیار آسان است و طی زمان تغییر شکل نمی دهد. نخ پلی استر POY دارای مصارف زیادی می باشد که از جمله آن ها می توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  • تولید لباس زیر
  • تولید لباس ورزشی
  • تولید پارچه رو مبلی
  • تولید لباس های ورزشی
  • تولید جوراب

همچنین مراحل تولید این نوع نخ به دو مرحله خشک کردن و ریسندگی نخ تقسیم بندی می شود. از این نخ ها در صنعت نساجی به عنوان مواد اولیه تولید پارچه های قابل ارتجاع استفاده می شوند و دارای اهمیت بالایی می باشند.

کارخانجات تولید این نوع نخ، آن را در رنگ های مختلف تولید می کنند و مواد اولیه ای که در تولید آن ها به کار می برند، از جنس نوعی پلی استر است. از ویژگی های نخ POY می توانیم به موارد زیر اشاره نماییم:

  • وزن
  • نمره
  • تنوع رنگ
  • براقیت

مشخصات نخ پلی استر سالید

الیاف مصنوعی به الیافی می گویند که به صورت طبیعی موجود نمی باشند و بوسیله کارخانجات تولیدی به دست می آیند. مواد اولیه ای که در تولید این محصول به کار می رود نفت خام می باشد.

از زمان شروع به تولید الیاف مصنوعی تا به امروز، الیاف متنوعی با نام های متفاوت و اشکال گوناگون تولید شده اند که پر مصرف ترین آن ها الیاف پلی استر می باشد.

به دلیل قیمت بالای الیاف پنبه و تولید آسان الیاف پلی استر، تولید انواع این نوع الیاف با رشد بالایی مواجه بوده و باعث شده است تا این الیاف جایگزین الیاف پنبه شوند. در گذشته از الیاف اکریلیک برای تهیه نخ فرش استفاده می گردید ولی بخاطر قیمت بالای آن، امروزه فرش های پلی استری بسیار رواج پیدا کرده اند.

از مواد اولیه مصنوعی که در تولید انواع منسوجات استفاده می شوند، الیاف پلی استر است که در صنایع دیگر نیز دارای کاربردهای فراوانی نظیر عایق های صوتی، راه و ساختمان، کیف و کفش و خودروسازی هستند.

از مصارف الیاف نخ پلی استر سالید می توانیم به مواردی نظیر پر کردن بالشت و تشک اشاره نمود چرا که بسیار قیمت مناسبی دارد و همچنین دارای برگشت پذیری بالایی هستند.

این نوع الیاف دارای کشش بالایی می باشند که بسیار پر کاربرد هستند و تولید آن به صنایع مختلف کمک شایانی نموده است. از این الیاف به دلیل استحکام بالای آن، برای تولید طناب استفاده می گردد.

به علت وجود صنایع مختلف پتروشیمی در کشور، تولید این محصول با رشد چشم گیری مواجه است و در حال حاضر کشورمان قابل رقابت با کشور های پیشرفته تولید این نوع نخ به حساب می آید.

از ویژگی های این محصول می توانیم به مقاومت بالا، دوام، استحکام و تولید با هزینه بسیار پایین آن اشاره نماییم.

مشخصات نخ پلی استر ATY

مشخصات نخ پلی استر ATY	نخ پلی استر ATY به وسیله انواع نخ های ریسیده آکریلیک، پشم و پنبه تولید می گردد. از موارد مصرف این نوع نخ می توان به مواردی نظیر تولید فرش ماشینی، روکش صندلی، انواع پرده و انواع پارچه های تریکو اشاره کرد.

این نوع نخ ها توسط عملیات حرارت و کشش تولید می گردد به صورتی که الیافی که توسط این نوع نخ ها تولید می شود، از نظر خصوصیات بسیار شبیه به نخ طبیعی می باشند، همچنین این نوع نخ ها دارای ویژگی بسیار زیادی هستند که از جمله آن ها می توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  • استحکام بالا
  • کشیدگی نخ ها در تولید فرش
  • جمع شدگی منعطف

این نوع نخ ها در تولید انواع کالا ها دارای مصارف بسیار زیادی هستند و روز به روز بر مصارف این نوع نخ در صنعت نساجی افزوده می گردد.

صادرات بهترین نخ پلی استر

بهترین نخ پلی استر برای صادرات، توسط شرکت ها و کارخانجات تولیدی گوناگون علاوه بر پاسخ به نیاز های داخلی، در حوزه صادرات نیز فعالیت می نمایند. این شرکت ها و کارخانجات با به کار گیری بهترین مواد اولیه مرغوب و بسیار با کیفیت توانسته اند تا در تولید این نوع نخ نیز بسیار موفق عمل نمایند.

امروزه به دلیل استفاده از دستگاه های مدرن و انواع نخ و رنگ های مرغوب، ایران به قطب تولید انواع نخ پلی استر تبدیل شده است و تولیدات کارخانه های ایران، نیاز داخلی را برطرف نموده و مازاد آن به کشور های خارجی صادر می گردد.

انواع این نوع نخ در ایران دارای تولید بسیار خوبی است و کشور هایی نظیر ترکیه وارد کننده انواع این نوع نخ از کشورمان هستند. کشورمان از بهترین تولید کنندگان این نوع نخ ها و الیاف مصنوعی به شمار می آید.

الیاف مصنوعی دارای کاربرد های بسیار زیادی است و از آن ها در تولید انواع طناب، بالشت و فرش های تزئینی استفاده می گردد. امروزه کشورمان در تولید الیاف مصنوعی از این نوع نخ بسیار موفق عمل کرده است و توانسته در امر صادرات نیز بسیار خوب پیش برود تا اقتصاد کشورمان در این زمینه نیز دارای رونق بسیار خوبی باشد.

مزیت های استفاده از الیاف مصنوعی و نخ پلی استر باعث شده است تا علاوه بر کشور ترکیه به برخی از کشور های حاشیه خلیج فارس نیز صادر شود. تولید این نخ در ایران با کیفیت بالا و قیمت ارزان تر از کشور های دیگر تولید می شود به همین سبب همواره کشور های خارجی متقاضی خرید این نوع نخ از ایران می باشند و سالانه حجم بالایی از نخ پلی استر به کشور های خارجی صادر می شود و سود مناسبی برای تولید کنندگان آن دارد.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما