نمایندگی فروش نخ پنبه ترکمنستان

یکی از پر استفاده ترین نخ های که در صنعت نساجی به کار گرفته می شود نخ پنبه می باشد که از گیاه پنبه بدست می آید. اگر به بازار فروش نخ پنبه مراجعه نمایید خواهید دید یکی از معروف ترین این محصولات نخ پنبه ترکمنستان می باشد که به لحاظ کیفیت و مرغوبیت آن به شهرت رسیده است و سالانه حجم زیادی از این نوع نخ وارد ایران می شود و توسط نمایندگی فروش آن در بازار توزیع می گردد.

نمایندگی فروش نخ پنبه ترکمنستان

فرآیند تولید نخ پنبه در کارخانه های مدرن

فرآیند تولید نخ پنبه در کارخانه های مدرن	از آنجایی که نخ پنبه جزء الیاف طبیعی محسوب می شود به همین جهت به طور گسترده ای در تولید انواع پارچه ها و لباس ها مورد استفاده قرار گرفته است.

معمولا فرآیند تولید نخ پنبه در کارخانه های مدرن با استفاده از دستگاه های مخصوص به راحتی صورت می گیرد. از جمله دستگاه های که در ساخت نخ پنبه مورد استفاده قرار می گیرد می توان به دستگاه کاردینگ اشاره نمود.

یکی از پر استفاده ترین دستگاه ها که در ابتدا
جهت ریسندگی پشم خام از آن استفاده شده است به گونه ای که الیاف به هم پیچیده و در
هم را وارد این دستگاه می نمایند و آنها را به طور موازی و مرتب دریافت می نمایند.

 واژه کاردینگ برگرفته از carduus می باشد که در لغت به معنی شانه زدن می باشد و به همین جهت با شانه نمودن توده های پنبه الیاف مناسبی بدست می آید.

دستگاه کاردینگ از قسمت های مختلفی تشکیل شده است که شامل قسمت تغذیه الیاف، سیلندر اصلی، کلاهک، تیکرین، دافر، غلتک های کلندر و کویلر، مکش هوا و … می باشد.
اما به طور کلی هدف از استفاده از دستگاه کاردینگ جهت تولید نخ پنبه، باز و تمیز کردن الیاف پنبه، جدا کردن ناخالصی های موجود در توده های پنبه، مشخص کردن الیاف های کوتاه، موازی نمودن آنها و … می باشد.
می توان فرآیند تولید نخ پنبه را از ابتدا بدین گونه بیان کرد:

  • کاشت و برداشت نخ پنبه در مزارع کشاورزی
  • باز کردن پنبه و زدن آنها
  • کاردینگ
  • تبدیل فیتیله به نیمچه نخ
  • رنگرزی

بسیاری از کارخانه های سازنده معمولا نخ های پنبه را با دو هدف تولید می نمایند که یکی از آنها استفاده در بخش تولید پارچه و نساجی می باشد و دیگر هدف کارخانه های مدرن از تولید این نخ ها صادراتشان به کشورهای مختلف می باشد.

از آنجایی که نخ های پنبه خصوصیات منحصر به فردی دارند بسیار مورد توجه صنایع مختلف از جمله تولید پوشاک قرار گرفته اند به طوری که ۶۰ درصد پنبه تولیدی جهان به تولید البسه اختصاص یافته است.
 به همین جهت کشورهای مختلفی در این زمینه فعالیت بسیار زیاد دارند که از جمله این کشورها می توان به چین، آمریکا، ترکمنستان و … اشاره کرد.

تفاوت نخ پنبه ترکمنستان با ترکیه

ترکمنستان با توجه به شرایط آب و هوایی بسیار مناسبی که جهت کشت پنبه دارد به عنوان کشوری موفق در زمینه تولیدات پنبه و نخ پنبه به شهرت رسیده، به طوری که این محصول به یک صنعت بسیار پر سود در این کشور تبدیل گردیده است و حتی برای آن وزارتخانه نیز اختصاص داده اند.

نخ پنبه ترکمنستان نمونه ای از نخ های می باشد که از مرغوبیت بالایی برخوردار است که از جمله ویژگی های آن مقاومت سایشی بالا، استحکام کششی زیاد، چروک پذیری بسیار کم، مقاومت بالا در برابر حرارت، در دسترس بودن در حجم بالا و … می باشد.

تفاوت نخ پنبه ترکمنستان با ترکیه که یکی از بزرگترین تولید کنندگان نخ پنبه جهان به شمار می رود و حدود 5 درصد از کل تولیدات جهان از آن این کشور می باشد بسیار ناچیز است. از جمله مصارف مختلف نخ پنبه می توان به موارد زیر اشاره کرد: 

  • تولید لباس کودکان
  • ایجاد کالای خواب و انواع حوله
  • تولید شلوار جین
  • تولید انواع باند، گاز و پانسمان
  • ایجاد پارچه های مختلف 
  • ایجاد ملحفه ها

دلایل محبوبیت نخ پنبه نسبت به نخ های دیگر

دلایل محبوبیت نخ پنبه نسبت به نخ های دیگر	گیاه پنبه یکی از محصولاتی می باشد که از آن به تولید الیاف و نخ های پنبه ای می پردازند. زمانی که می خواهیم چیزی را از لحاظ سفیدی، نرمی و لطافت بالا مثال بزنیم همیشه آن را به پنبه ربط می دهیم.

به دلیل همین ویژگی استفاده از نخ های پنبه در تولید انواع پارچه ها و لباس ها به فراوانی صورت می گیرد. لذا می توان برخی از دلایل محبوبیت نخ پنبه نسبت به نخ های دیگر را در تهیه انواع لباس ها این گونه بیان کرد:

  • کنترل رطوبت بدن: از آنجایی که در سطح پارچه های که با نخ پنبه ای تولید شده اند سوراخ های ریزی وجود دارد موجب گردش راحت هوا می گردد و به همین جهت پوست بدن به راحتی تنفس می کند و بدین ترتیب از تجمع رطوبت بر روی پوست جلوگیری می نمایند.
  • ضد آلرژی بودن نخ پنبه: نخ پنبه با داشتن خاصیت ضد آلرژی و حساسیت بودن بسیار مناسب کسانی می باشد که دارای حساسیت های پوستی هستند. به همین جهت از این نخ ها در تولید باند، گاز، لباس کودک به طور گسترده ای استفاده می کنند.
  • مقاومت بالا نخ پنبه: نخ های پنبه در شرایط آب و هوایی مختلف مقاومت بالایی دارند و دوام خود را به خوبی حفظ می نمایند.
  • دوام بالا نخ پبه: با توجه به این که نخ های پنبه دارای خاصیت کشسانی می باشند به همین جهت به راحتی پاره نمی شوند. همچنین شستشوی پارچه و لباس های نخی علاوه ر این که از کیفیت آن ها نمی کاهد بلکه موجب تقویت الیاف پنبه ای نیز می گردد.

اهداف کلان توسعه کسب و کار در زمینه نخ پنبه

با توجه به این که تولید پنبه و ایجاد نخ پنبه امروزه در کشورهای مختلفی نظیر ترکیه، ترکمنستان به یک صنعت بسیار سودآور تبدیل گشته، به همین جهت لازم است در ایران نیز اهداف کلانی جهت توسعه کسب و کار در زمینه تولید نخ پنبه مورد بررسی قرار گیرد.

از جمله مواردی که موجب حمایت از تولیدات این محصول می گردد می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • اختصاص زمین های بیشتر برای تولید پنبه 
  • حمایت های دولت از کشاورزان با در نظر گرفتن تسهیلات کشاورزی 
  • حمایت از کارخانجات ریسندگی با کمک کردن به آن ها جهت تامین تجهیزات لازم

بنابراین اگر کمک های لازم به کشاورزان انجام گیرد زمین های بیشتری در نقاط مختلف کشور به کشت پنبه اختصاص خواهد یافت و به همین جهت تولیدات نخ پنبه نیز بالاتر می رود به طوری که در این زمینه کشورمان به خود کفایی دست خواهد یافت و به صادرات انواع نخ پنبه از دیگر کشورها هم نیاز نخواهد بود.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما