نمایندگی پخش نخ پنبه ترکیه

نخ پنبه ترکیه یک محصول وارداتی است که توسط نمایندگی های پخش در سراسر کشور توزیع می شود. نخ پنبه یک الیاف طبیعی مورد استفاده در تولید محصولات پوشاکی و غیر پوشاکی است که مورد توجه بیشتر نساجی ها قرار می گیرد.

نمایندگی پخش نخ پنبه ترکیه

اصول ابتدایی و آنچه که باید در مورد نخ پنبه بدانید

اصول ابتدایی و آنچه که باید در مورد نخ پنبه بدانید	یک سری اصول و نکاتی است که باید در مورد نخ پنبه بدانید تا بتوانید در زمینه انتخاب بهترین محصول در این زمینه اقدام نمایید. در اولین مرحله به توضیح پنبه می‌پردازیم و متن خود را با سوال پنبه چیست؟ آغاز می کنیم.

پنبه در واقع در گروه الیاف طبیعی دسته بندی می شود که پایه و اساس اصلی آن از گیاهان تشکیل شده است. پنبه معمولاً در صورتی نمایان می‌ شود که به لباس تبدیل شده است. اما پنبه در مرحله اول تولید روی بوته شبیه یک موی سفید پف کرده موجود است. در مرحله بعد پنبه چیده می شود و به کارگاه‌ های ریسندگی ارسال می‌ شود و در آنجا به نخ پنبه تولید شده و در مرحله بعد نسبت به تولید پارچه از نخ پنبه استفاده می شود.

در گذشته جمع آوری الیاف پنبه از مزارع کشت به صورت دستی انجام می‌ شد، اما  خوشبختانه امروزه این کار توسط ماشین آلات پیشرفته انجام می شود. نحوه کار ماشین آلات به نوعی است که می‌ توانند در مزارع کشت پنبه حرکت کنند و الیاف را از بوته ها جدا نمایند.

اگر درباره کاشت پنبه بخواهیم توضیحاتی ارائه دهیم می‌ توان گفت که بوته پنبه تنها در مناطقی می‌ تواند رشد کند که در طول کل سال آب و هوای گرم و آفتابی دارند. الیاف پنبه به صورت بوته ای رشد می کنند و کوتاه ترین الیاف پنبه در این بوته ها معمولاً در حدود ۲ سانتی متر و بلند ترین آن ها در حدود ۶ سانتی متر است. الیاف پنبه به عنوان نازک ترین الیاف شناخته شده هستند. ولی تا حدودی استحکام و مقاومت خود را دارند. الیاف پنبه در طیف رنگی سفید تا خاکستری روشن موجود هستند.

مهم ترین ویژگی نخ پنبه

نخ پنبه که از الیاف اولیه پنبه و به صورت طبیعی تولید می شوند، دارای ویژگی های منحصر به فردی می باشند.  از مهم‌ ترین ویژگی‌ های  این است که می توان از آن ها در تولید محصولات مختلف استفاده کرد.

الیاف پنبه دارای خاصیت رنگ پذیری فوق العاده ای هستند و در راستای همین موضوع نخ و پارچه های پنبه ای در نقش و نگار های مختلفی در بازار مورد توجه واقع می شوند. نخ و الیاف پنبه به حدی در صنعت نساجی و تولید محصولات پوشاکی و غیر پوشاکی اهمیت دارند که تولید آن علاوه بر کشور ایران در دیگر کشور ها نیز دیده می شود.

کشور ایران در زمینه تولید الیاف پنبه رتبه خوبی به خود اختصاص داده است و می‌ تواند به صورت سالانه حجم انبوهی از انواع الیاف پنبه را وارد کارخانه های تولید نخ و پارچه کند. در برخی موارد حتی صادرات الیاف پنبه به صورت خام به دیگر کشور ها نیز در کشور ایران مطرح است. این بحث در راستای کیفیت بالای این محصولات دیده می شود.

دلایل دوام بیشتر نخ پنبه نسبت به نخ های دیگر

دلایل دوام بیشتر نخ پنبه نسبت به نخ های دیگر	همان طور که مطلع هستید دوام بیشتر نخ پنبه نسبت به دیگر نخ ها یکی از مهم ترین دلایل فروش بیشتر این محصول می باشد.

 پارچه های پنبه ای در واقع همان پارچه های هستند که در زبان عامیانه مردم به آن ها پارچه نخی می گویند. از  جمله مهم ترین مشخصات و ویژگی های پارچه های پنبه ای می توان به عبور هوا از میان تار و پود آن ها اشاره کرد.

علاوه بر آن پارچه‌ های پنبه‌ ای به دلیل این که به صورت طبیعی تولید می‌ شوند عدم ایجاد حساسیت دارند و می‌ توانند با اکثر پوست ها سازگاری پیدا نمایند.

پارچه‌ های پنبه‌ ای یا همان پارچه های نخی مناسب ترین پارچه برای فصل های گرم سال هستند زیرا خاصیت خنک پذیری دارند.

در زمینه معرفی مزیت و ویژگی نخ پنبه می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • این محصولات با پوست سازگار هستند.
  • پارچه های نخی مقاومت و عمر بالایی دارند.
  • لطافت این محصولات بی نظیر است.
  • پارچه های پنبه ای و نخی کمتر باعث ایجاد تعرق در انسان می شوند زیرا هوا را از خود عبور می دهند.

روند افزایشی صادرات نخ پنبه ای ترکیه

همان طور که در مبحث قبل تر اشاره کردیم کشور ایران در زمینه تولید انواع نخ پنبه ای دارای گزینه های برتری است. در راستای تولید انبوه این محصول روند افزایشی صادرات آن در سال های اخیر دیده شده است. نخ های پنبه  ای تولید شده در مناطق مختلف ایران  در بازار های تجاری و جهانی با نخ پنبه‌ ای ترکیه وارد رقابت می‌ شود و می‌ تواند با این نمونه رقابت کرده و از نظر کیفیت با آن ها هم خوانی دارد.

کشور ایران در زمینه کاشت پنبه موقعیت‌ های مناسبی دارد. در راستای همین موضوع کارخانه های زیادی در زمینه ریسندگی نخ و پارچه از الیاف پنبه ای در حال فعالیت هستند که می‌توانند به کمک دستگاه های پیشرفته این محصولات را با بالاترین کیفیت به پارچه و نخ تبدیل نمایند.

کشور های زیادی در زمینه تولید الیاف پنبه در حال فعالیت هستند که می توانند در زمینه صادرات آن نیز اقداماتی انجام دهند. در ادامه مطلب ۱۰ کشور برتر تولید کننده پنبه در جهان را نام آوری خواهیم کرد:

  1. هند
  2. چین
  3. آمریکا 
  4. پاکستان
  5. برزیل
  6. استرالیا
  7. ازبکستان
  8. ترکیه
  9. ترکمنستان
  10. ایران

پنبه در بازار های صادراتی با نام طلای سفید مورد داد و ستد قرار می گیرد و همان طور که مطلع هستید  این محصول در تولید انواع حوله، لباس، ملحفه، پیراهن، شلوار و هر آنچه که از پارچه تولید می شود مورد استفاده قرار می گیرد. در واقع می توان گفت بیشترین استفاده از الیاف پنبه در صنعت ریسندگی می شود.

در بین کشور های نام برده شده فعال در زمینه تولید و صادرات نخ پنبه ای می توان گفت کشور ترکیه در این زمینه بیشترین فعالیت را از خود به نمایش می گذارد و نخ پنبه ای ترکیه در بازار های جهانی و بین‌ المللی نسبت به دیگر نمونه‌ ها دارای مشتریان بیشتری هست. ناگفته نماند که کیفیت نخ پنبه ای ترکیه نسبت به دیگر نمونه ها بسیار بیشتر است. در راستای کیفیت بالای این محصولات قیمت بالای آن ها نیز قابل درک است. البته همان طور که گفته شد نخ پنبه ای ایران هم راستای همین محصول  است و می تواند کیفیت بالایی داشته باشد.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما