کارخانه تولیدی نخ پلی استر خیاطی

کاربرد و نقش الیاف پلی استر در صنایع مختلف به خصوص صنایع ریسندگی و نساجی اهمیت ویژه ای دارد. امروزه کارخانجات نساجی با بهره مندی از به روز ترین تکنولوژی دنیا و دانش فنی نوین، اقدام به تولید محصولات مختلف و با کیفیت عالی می کنند. نخ پلی استر خیاطی سهم ویژه ای از نساجی و بافندگی را به خود اختصاص داده است.استفاده از این ماده با ارزش  با کیفیت بالا در تولید محصولات با کیفیت برتر اهمیت ویژه ای در بازارهای داخلی و خارجی دارد. به گونه ای که رضایت مشتری از مهم ترین اهداف در بازار خرید و فروش می باشد. 

کارخانه تولیدی نخ پلی استر خیاطی

نقد و بررسی نخ پلی استر خیاطی

نقد و بررسی نخ پلی استر خیاطی	امروزه کارخانجات در عرصه تولید نخ های پلی استر فعالیت گسترده ای دارند تا بتوانند نیازهای صنایع نساجی و ریسندگی را بر طرف کنند.نخ پلی استر علاوه بر صنایع نساجی و تولید محصولات مختلف در صنعت فرش نیز کاربرد دارد.استفاده از نخ پلی استر در فرش های ماشینی که توسط دستگاه های پیشرفته تولید می گردند، از اهمیت و توجه ویژه ای بهره مند است.

حال به بررسی نخ پلی استر و کاربرد منحصر به فرد آن در صنایع مختلف به ویژه صنایع ریسندگی و بافندگی می پردازیم. استفاده از نخ پلی استر مزایای زیادی دارد.الیاف پلی استر دارای مقاومت و استحکام بالایی هستند.استفاده از نخ پلی استر در محصولات مختلف که در معرض سایش قرار دارند، گزینه بسیار مناسبی است زیرا دوام بالایی دارد و موجب تخریب و آسیب نمی گردد. اگر در محصولی که هر چند وقت یکبار نیاز به شست و شو و تمیزکاری نیاز دارد، از نخ پلی استر استفاده شده باشد، نظافت و شست و شوی آن با شوینده ها و سفید کننده های مجاز موجب آسیب و تخریب نمی گردد و مقاومت بالایی در برابر شوینده ها دارد. الیاف پلی استر به گونه است در برابر نور خورشید و اشعه های مضر آن مقاوم و دارای دوام بالاست. جنس الیاف پلی استر جوری است که در هنگام شست و شو و در مواردی که باعث خیس شدن محصول مورد نظر می گردد، رطوبت با درصد پایین جذب می شود و اگر در معرض مواد شیمیایی قرار بگیرد مقاومت بالایی از خود نشان می دهد و آسیبی به آن وارد نمی گردد. الیاف پلی استر به نوعی است که رنگ این الیاف ماندگاری بالایی دارد و در شرایط مختلف رنگ آن از بین نمی رود. ناگفته نماند که این الیاف در برابر اسید های ضعیف دوام بالایی دارد ولی در برابر اسید های قوی واکنش نشان داده و باعث تخریب الیاف می شود. الیاف پلی استر در تولید انواع نخ، پارچه، لباس، انواع فیلترها و انواع طناب کاربرد فراوانی دارد. 

مواد اولیه به کارگرفته در تولید نخ پلی استر خیاطی

الیاف پلی استر به دو نمونه الیاف مصنوعی و الیاف طبیعی دسته بندی می شوند. به طوری که اکثر الیافی که توسط کارخانجات تولید می گردد، به این الیاف اختصاص دارد. الیاف پلی استر  به وسیله دستگاه های پیشرفته و با به کار بردن آخرین تکنولوژی  به روش صنعتی تولید می گردند.

در تولید این الیاف از دو ماده اولیه منو اتیلن گلیکول و دی متیل ترفتالات استفاده می شود.این دو ماده در نزدیک کاتالیست های مناسب جهت سرعت بخشیدن به واکنش  قرار می گیرند. در طی فرآیند در اثر حرارت بالا پلیمر تولید می گردد. محصول پلیمر که در اثر حرارت بالا تولید شده است، به واحد های ریسندگی ارسال می شوند.پلیمر ارسال شده به واحدهای ریسندگی  توسط دستگاه های مخصوص به نخ های کشیده شونده، نخ های کشیده نشونده، تاپس و الیاف تبدیل می شوند.

نخ های کشیده شونده در تولید پارچه های پرده، تور، پیراهن و چادر زنانه کاربرد دارند. نخ های کشیده نشونده در تولید محصولاتی مثل جوراب و رو مبلی مورد استفاده قرار می گیرند. تاپس در تولید پارچه های مانتویی کاربرد فراوانی دارد و الیاف در تولید انواع فرش های ماشینی و موکت کاربرد دارد. بنابراین در تولید نخ پلی استر شرکت های مختلفی فعالیت می کنند تا بهترین محصول را از نظر کیفیت و موردنیاز جامعه را تولید و عرضه کنند. 

موارد استفاده از نخ پلی استر خیاطی

موارد استفاده از نخ پلی استر خیاطی	 پلی استر با توجه به ویژگی های منحصر به فردی که دارد، جایگاه خاص و بلا ملاحظه ای در صنعت ریسندگی و بافندگی پیدا کرده است. به گونه ای که نبود این الیاف آسیب زیادی به این صنعت وارد می کند زیرا پلی استر مواد اولیه این صنعت در تولید محصولات مختلف است.

پلی استر با توجه به ویژگی های فیزیکی خاصی که دارد اهمیت و کاربرد آن را دو چندان کرده است. از مهم ترین ویژگی هایی که پلی استر دارد و مورد توجه کارخانجات ریسندگی و بافندگی است، قیمت مناسب و ارزانتر آن نسبت به الیاف طبیعی است در نتیجه محصول تولید شده با قیمت به مراتب ارزانتری به دست خریدار می رسد. ی خصوصیت مهم دیگر که اهمیت دارد بازیافت آن یه طور مجدد است به طوری که هیچ ضرری برای محیط زیست ندارد و موجب آسیب و تخریب محیط زیست نمی شود. 

از طرفی با توجه به توسعه شهری و توسعه ساختمان سازی انتظارات را برای تولید هرچه بیشتر انواع موکت و کفپوش و فرش های ماشینی بالابرده است.از الیاف پلی استر در صنایع خودروسازی نیز استفاده می شود به گونه ای که با توجه به افزایش درخواست ها از سوی مردم جامعه، باعث شده است که کارخانجات تولیدی فعال در تولید محصولات مختلف،  تقاضای خود را برای الیاف پلی استر افزایش بدهند. عمده استفاده الیاف پلی استر مربوط به واحد های تولید انواع پوشاک، پارچه، قالی و قالیچه و فرش های ماشینی است. با توجه به پیشرفت تکنولوژی انتظار می رود که از پلی استر در طیف های گسترده تری استفاده شود به طوری که علاوه بر بازار داخلی، در بازار جهانی حضور موفقی داشته باشد. 

سود حاصل از صادرات نخ پلی استر

کاربرد الیاف و نخ پلی استر به گونه ای است که تمام دنیا و کشورها به آن با توجه به رشد روز افزون صنعت های مختلف، به آن نیاز دارند. صادرات نخ پلی استر سود فراوانی دارد زیرا  الیاف پلی استر  ماده اولیه جهت تولید بسیاری از محصولات گوناگون می باشد. با تلاش فراوان و قرار دادن اولویت های مهم در جهت تولید با کیفیت، ایران می تواند سود زیادی از صادرات را به کشور تعلق بدهد. از طرفی با رواج تولید و افزوده شدن کارخانه ها، زمینه اشتغال و کار آفرینی برای افراد زیادی مهیا شود. کیفیت بالا و قیمت مناسب دوعامل مهم جهت جلب رضایت مشتری در بازار داخلی و خارجی است. 

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما